W sporcie i w biznesie liczą się wyniki - metody zarządzania Manchester United

• W Manchester United zespół i metodologia zarządzania wynikami piłkarzy nazywa się "performance services".
• Podejście służące inspirowaniu, stymulowaniu i wspieraniu zawodników w realizacji celów klubu ma zastosowanie również w biznesie.
• Ekspertka Aon Hewitt radzi menedżerom, w jaki sposób mogą wykorzystać zarządzanie wynikami w swoich zespołach.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

W sporcie i w biznesie liczą się wyniki - metody zarządzania Manchester United

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

7 lip 2016 15:12


W sporcie i biznesie nastawienie na wyniki jest cechą wspólną. Dynamiczne środowisko działania, rosnąca liczba zmiennych czynników i konieczność podejmowania szybkich decyzji determinują sukces w obu dziedzinach.

W Manchester United procesy zarządzania wynikami i efektywnością zawodników stały się nieodzownym elementem budowania sukcesu drużyny. Dedykowany jest temu zespół performance services, kierowany przez Tony'ego Strudwicka, którego rolą jest wspieranie trenerów i piłkarzy w osiąganiu jak najwyższych wyników. Zespół łączy nowoczesne praktyki pomiaru i analizy wskaźników i danych o piłkarzach z tradycjami i stylem przywódczym zbudowanym przez Sir Alex'a Fergusona, byłego menedżera klubu.

Szukanie analogii miedzy światami sportu i biznesu to wielokrotnie sprawdzona taktyka. Z dyskusji z Tony'm Strudwick'iem na temat sposobu zarządzania wynikami w Manchester United wynika kilka praktycznych podpowiedzi dla firm, które chcą zwiększyć efektywność systemów i procesów zarządzania wynikami.

Stawiaj krótko- i długoterminowe cele

W drużynie Manchester United, cele krótkoterminowe są zawsze takie same: wygrać najbliższy mecz. W trakcie sezonu, może to być nawet kilka razy w tygodniu. Jednocześnie, długofalowa wizja klubu to "być najlepszym klubem piłkarskim na świecie – zarówno na boisku, jak i poza nim".

Aby osiągnąć cel, zarząd klubu rozwija i realizuje długoterminowy plan strategiczny, ale też zdaje sobie sprawę z potrzeby elastycznego adoptowania się do nieprzewidzianych wyzwań i okoliczności, które dzieją się tu i teraz. Menedżer, jak i cały sztab szkoleniowy na co dzień pracują nad realizacją celów długoterminowych w perspektywie całego sezonu piłkarskiego, jednocześnie zmagając się i reagując na codzienne wyzwaniami związane z treningami, kontuzjami czy słabszą dyspozycją zawodników.

– W świecie biznesu, podobnie jak w futbolu, stawianie celów w dłuższej perspektywie, np. rocznej, często traci zasadność. Stawianie ich częściej, a jednocześnie utrzymanie zespołu na odpowiednich torach – to praktyka trenerska przydatna każdemu menedżerowi – komentuje Katarzyna Stasińska, szef obszaru wynagrodzeń i zarządzania wynikami w Aon Hewitt.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA