W Polsce rządzą kobiety. Co trzeci menedżer jest płci pięknej

Jak kobiety radzą sobie w zarządzaniu? Doskonale, zwłaszcza w Polsce. Z raportu "Women in business: the path to leadership" wynika, że w naszym kraju co trzeci menedżer to kobieta.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

W Polsce rządzą kobiety. Co trzeci menedżer jest płci pięknej

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

23 maj 2015 17:19


Jednym z największych kobiecych atutów w zarządzaniu przedsiębiorstwem jest sposób myślenia. Panie nastawione są na budowanie trwałych relacji, współpracę i satysfakcję każdej ze stron. W momentach konfliktowych częściej kierują się własną intuicją i moralnością niż sztywnymi regułami czy strategiami. Jednocześnie chętniej korzystają z pomocy innych oraz łatwiej znoszą ewentualne porażki i sytuacje stresowe.

Czytaj też: W Dentsu Aegis Network Polska rządzą kobiety

– Podejmowanie decyzji, często trudnych, jest stałym elementem życia nie tylko dyrektorów, ale także każdej kobiety – mówi Anna Muras, prezes zarządu firmy UpMenu. – W takich działaniach nie pozostajemy jednak sami, o czym wielu panów zapomina. Czasem nawet krótka rozmowa z drugą osobą pozwala zmienić punkt widzenia i wybrać odpowiednie rozwiązania. Gotowość do kompromisów, elastyczność, ale również umiejętność tworzenia trwałych relacji i realizacji własnych celów, to kobiecy przepis na sukces - wyjaśnia.

Specjalistki od trudnych zadań

Według Grant Thornton, kobiety zasiadające na najwyższych stanowiskach menedżerskich najczęściej odpowiadają za dział HR (27 proc.) lub finansowy (18 proc.). W Polsce natomiast odsetek ten jest znacznie wyższy i wynosi kolejno 47 i 24 proc.

– Kobiety doskonale sprawdzają się na tych funkcjach dzięki racjonalności podejmowanych decyzji i odpowiedzialności. Dalekowzroczność oraz skrupulatność pozwalają im zawsze „trzymać rękę na pulsie” i reagować z odpowiednim wyprzedzeniem – stwierdza Anna Kochańska, wiceprezes i dyrektor sprzedaży Expander Advisors.

– Polki przed podjęciem ważnych decyzji finansowych częściej radzą się zewnętrznych ekspertów, co pozwala im ograniczyć ryzyko i zwiększyć racjonalność działania. Dzięki dużej empatii oraz skłonnościom do budowania pozytywnej i przyjaznej atmosfery, kobiety doskonale radzą sobie w kontaktach zarówno z pracownikami, jak i klientami lub kontrahentami. Sprawdzają się więc świetnie w roli menedżerów zarządzających nie tylko zasobami ludzkimi, ale również efektywną sprzedażą – dodaje ekspertka.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA