W firmach brakuje dyrektorów ds. cyfrowych

0 0
W firmach brakuje  dyrektorów ds. cyfrowych
Chief Digital Officer jest stosunkowo nowym stanowiskiem (fot. pixabay)

• Mała popularność stanowiska dyrektora ds. cyfrowych przekłada się na niską skuteczność wdrażania spójnej strategii cyfrowej.
• Tylko 6 proc. spośród największych globalnych firm zatrudnia dyrektora ds. cyfrowych.
• Eksperci wskazują na rosnącą konieczność istnienia takiego stanowiska.

PwC przeanalizowało 1500 największych państwowych i prywatnych firm na świecie pod kątem tego, jak zarządza się w nich wdrażaniem innowacji, produktów, ale i metod zarządzania opartych na wykorzystaniu nowych technologii. Wyniki badania wskazują, że mała popularność stanowiska dyrektora ds. cyfrowych w tych firmach, bezpośrednio przekłada się na niską skuteczność wdrażania spójnej strategii cyfrowej w przedsiębiorstwach.

“Główną rolą Chief Digital Officer jest koordynowanie cyfrowej transformacji przedsiębiorstwa w każdym aspekcie jego funkcjonowania. Mowa tu zarówno o wewnętrznych modelach pracy oraz zarządzania, jak i relacjach z kontrahentami i konsumentami. Dyrektor ds. cyfrowych ma także reagować na nowe trendy i modyfikować cyfrową strategię rozwoju firmy na tej podstawie.” - przekonuje dr Pierre Peladeau, jeden z autorów badania, partner w PwC France.

“Zakres obowiązków dyrektora zasiadającego na stanowisku Chief Digital Officer jest dużo bardziej płynny od tego, jaki dotyczy innych funkcji kierowniczych. Kluczową cechą dyrektor ds. cyfrowych powinna być więc elastyczność i wszechstronność” - wskazują autorzy badania.

Chief Digital Officer jest stosunkowo nowym stanowiskiem, trudno więc jednoznacznie zdefiniować zakres kompetencji, jakimi powinni wykazać się tego typu osoby. Badanie pokazuje, że 39 proc. z nich pracowało wcześniej w dziale marketingu, 17 proc. w dziale sprzedaży, zaś tylko 17 w jednostkach IT.

Raport informuje, że stanowisko Chief Digital Officer istnieje w 13 proc. firm z branży rozrywkowej i mediowej, w 11 proc. firm z branży spożywczej i w 9 proc. firm zajmujących się wytwarzaniem produktów typowo konsumenckich. Na zatrudnienie dyrektora w randze Chief Digital Officer zdecydowało się 7 proc. europejskich i 5 proc. amerykańskich firm. Największą potrzebę istnienia tego typu stanowiska wykazują firmy zatrudniające przynajmniej 10 tys. pracowników (od 7 do 9 proc. badanych przedsiębiorstw).

Tylko 6 proc. spośród największych globalnych firm zatrudnia dyrektora ds. cyfrowych, który nadzoruje wdrażanie organizacji procesów, komunikacji i metod zarządzania opartych na nowych technologiach.

“Pomimo tego, że rewolucja cyfrowa stała się faktem, co widać chociażby po zmianach w kulturze popularnej, większość firm ciągle nie wyznaczyła wśród dyrektorów najwyższego szczebla jednej osoby, który mogłaby koordynować i łączyć działania firmy mające miejsce w całym spektrum cyfrowym - od produkcji, przez sprzedaż, po marketing. Zamiast tego próbuje się to czynić na poziomie pojedynczych działów, jednostek, czy regionalnych przedstawicielstw przedsiębiorstwa” - wyjaśnia Roman Friedrich, jeden z autorów badania, partner PwC Germany.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.