Uczciwa cena testu kompetencji to góra 300 zł

– Kiedy słyszę, że podstawowy test kompetencji może kosztować nawet 300, 400 zł lub więcej, to trudno mi znaleźć dla tego uzasadnienie, bo takich cen nie ma nawet w Stanach Zjednoczonych – mówi Anna Sarnacka-Smith, trener biznesu, konsultant w firmie Effectiveness.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Uczciwa cena testu kompetencji to góra 300 zł

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

17 mar 2016 12:15


Po co badać kompetencje miękkie kandydatów czy pracowników?

Anna Sarnacka-Smith, trener biznesu, konsultant w firmie Effectiveness: – Proszę sobie wyobrazić, że lekarz diagnozuje pacjenta tylko i wyłącznie na podstawie informacji, które pozyskuje w wywiadzie oraz oczywiście na podstawie swojej wiedzy i swojego doświadczenia. Taki lekarz rzecz jasna postawi diagnozę, ale jeśli czujemy, że dolega nam coś więcej niż przeziębienie, to czy wręcz sami nie oczekujemy, że powinno się nam zlecić jakieś specjalistyczne badania? Czujemy, że może w wywiadzie o czymś nie powiedzieliśmy, coś nie wydało nam się aż tak istotne lub po prostu sama rozmowa nie daje pełnego obrazu tego, co się dzieje – bez względu na to, jak doświadczony jest specjalista. I podobne znaczenie w organizacji ma badanie kompetencji, tak w procesie rekrutacji, jak i ewaluacji kompetencji, badaniu potrzeb szkoleniowych etc. Ja w żadnym wypadku nie deprecjonuję doświadczenia menedżerów, specjalistów ds. rekrutacji, wręcz przeciwnie – ja mówię, że włączenie badania kompetencji do ich codziennej pracy tylko czyni z nich bardziej skutecznych specjalistów. Im więcej mamy informacji o danej osobie, tym szybciej i skuteczniej zaradzimy w danej sytuacji.

Zaradzimy? To znaczy?

– Firma unika niepotrzebnie wydawanych pieniędzy, związanych z koniecznością ponownej rekrutacji. Trzeba wiedzieć, że niedopasowanie do stanowiska i do zespołu, niska efektywność czy utrata ważnego pracownika dlatego, że jego potrzeby, motywacje nie były rozpoznane i zaspokojone, inwestycje w szkolenia, które nie do końca odpowiadają temu, czego naprawdę ten pracownik potrzebuje, by na danym stanowisku osiągać jeszcze lepsze efekty, to są dla firmy koszty. Dodam jeszcze, że wynik badania kompetencji pokazuje nam, w którym kierunku dana osoba chce się rozwijać i czy ma ku temu kompetencje miękkie – z doświadczenia mogę powiedzieć, że wiele razy udało nam się dopasować zakres obowiązków do kompetencji – z korzyścią dla firmy i pracownika.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

ab 2016-03-17 16:02:25

Ceny korporacyjne są zbyt wysokie, jednak można dyskutować z propozycją 150-300 zł. To jest też czas pracy, interpretacja, informacja zwrotna

REKLAMA