Tylko połowa pracowników jest zaangażowana w swoją pracę

• Najlepsze w budowaniu zaangażowania pracowników są firmy z branży IT.
• Informatycy zdecydowanie chętniej pozytywnie wypowiadają się na temat organizacji - aż 71 proc. pracowników mówi pozytywnie o swoim pracodawcy.
• W dalszej kolejności wysoki poziom zaangażowania charakteryzuje branże: FMCG, finanse, ubezpieczenia oraz farmację.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Tylko połowa pracowników jest zaangażowana w swoją pracę

PODZIEL SIĘ


Autor: Olga Leszczyńska

24 maj 2016 11:59


W 2015 roku wskaźnik zaangażowania pracowników w polskich firmach wyniósł średnio 52 proc. Najbardziej angażujące organizacje wyłonione w programie Najlepsi Pracodawcy (11 laureatów konkursu w 2015 roku) osiągnęły średni wynik na poziomie aż 77 proc.

Według metodologii Aon Hewitt, zaangażowany pracownik to taki, który prezentuje jednocześnie trzy postawy: "mówi" pozytywnie o swojej firmie; "pozostaje", czyli wiąże przyszłość zawodową z firmą; "działa" na rzecz firmy i czuje się zmotywowany do dawania z siebie więcej niż definiuje to zakres obowiązków.

Zaangażowanie w branżach

Niezaprzeczalnym „wygranym” w budowaniu zaangażowania pracowników są firmy z branży IT, osiągając średnio 59 proc. ogólnego poziomu zaangażowania. W dalszej kolejności wysoki poziom zaangażowania charakteryzuje branże: FMCG (54 proc. średniego poziomu zaangażowania), finanse (54 proc.), ubezpieczenia (53 proc.) oraz farmacja (53 proc.).

Najniższy zaś wskaźnik zaangażowania odnotowano średnio w branży handlowej (39 proc.), produkcyjnej (45 proc.) oraz bankowej (46 proc.).

Najwięcej "promotorów" wśród pracowników z branży IT

Pracownicy firm z branży IT zdecydowanie chętniej pozytywnie wypowiadają się na temat organizacji - aż 71 proc. pracowników mówi pozytywnie o swoim pracodawcy. Dodatkowo - wskaźnik NPS (gotowości do polecenia firmy) wynosi w tym obszarze aż 21 punktów (średnio w Polsce wyniósł - 2, a wśród najlepszych pracodawców - 44). Oznacza, że zdecydowana większość pracowników to promotorzy organizacji.

Czytaj też: Oto 6 sprawdzonych sposobów na zwiększenie zaangażowania pracowników

Warto wspomnieć, że w Polsce na postawę "mówi" w największym stopniu wpływa poczucie dumy z pracy w firmie i pozytywna ocena marki pracodawcy, zwłaszcza kwestie spójności wizerunku wewnątrz i na zewnątrz firmy oraz przekonanie, że firma jest najlepszym miejscem pracy dla pracowników o podobnych umiejętnościach i wiedzy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.