Temperatura w biurze wpływa na efektywność pracy

Niezależnie od tego, czy na zewnątrz panują zimowe mrozy czy letni skwar, duże nagromadzenie osób i działające urządzenia mogą powodować przegrzewanie pomieszczeń biurowych. Paradoksalnie zatem: chłodzenie biura ma większe znaczenie niż jego ogrzewanie, także w chłodniejszych miesiącach.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Temperatura w biurze wpływa na efektywność pracy

PODZIEL SIĘ


Autor: PropertyNews.pl

Property News

19 mar 2015 19:58


Przeprowadzone w 2006 roku badanie wydajności pracowników w różnych temperaturach wykazało, że przy 30 i 15 stopniach była ona aż o 10 proc. mniejsza niż w optymalnych warunkach 21-23 stopni.

Nowsze badania tylko potwierdziły ten trend, wskazując spadek efektywności na poziomie od 4 do 6 proc. przy zmianie temperatury odpowiednio na chłodniejszą i cieplejszą. Warto więc zadbać o komfort termiczny w miejscu pracy, biorąc pod uwagę fakt, że tylko 1 proc. wzrostu efektywności może firmom przynieść setki tysięcy dodatkowego przychodu rocznie.

Czytaj też: Jak to naprawdę jest z wydajnością pracy w Polsce?

Wykonując pracę biurową człowiek generuje w ciągu godziny tyle ciepła, ile 100W żarówka. Natomiast stanowisko pracy, na które składa się komputer z monitorem, jest w stanie wygenerować mniej więcej tyle, ile dwie tradycyjne żarówki - nawet do 125W.

Jeśli na powierzchni 1000 mkw. będzie pracowało około 140 osób, ilość ciepła przez nie wytwarzana wystarczy do ogrzania dwóch średniej wielkości domów jednorodzinnych przy 20 stopniowym mrozie. Zakładając, że każda pracuje przy komputerze, generowane ciepło wystarczy do ogrzania nawet czterech takich domów.

Cały artykuł czytaj tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.