Sześć największych wrogów efektywności oczami pracowników

Co najbardziej ogranicza produktywność pracowników i sprawia, że obniża się ich efektywność? Wbrew temu, co myślą szefowie, nie jest to surfowanie po internecie czy prywatne rozmowy telefoniczne.

Autor: jk 9 gru 2014 8:54

REKLAMA

To nie moje zadanie!

Serwis pracy Praca.pl zapytał swoich użytkowników o to, co najbardziej – ich zdaniem – ogranicza efektywność w pracy.

Pracownik, który wygłasza często taką kwestię ryzykuje pominięcie przy awansie.  Zdaniem pracodawców to często próba uniknięcia odpowiedzialności i wymigania się od pracy. Tymczasem nie zawsze jest to prawda – bywa, że pracownik otrzymuje zadanie, które jego zdaniem powinno być przypisane do innej osoby. Taka sytuacja wywołuje frustracje i poczucie niesprawiedliwości. Z czego wynikają błędy w przydzielaniu zadań? Powodów może być kilka.

– Z jednej strony w wielu firmach brakuje jasnego określenia zakresu obowiązków i w efekcie pracownicy nie zawsze wiedzą, jakie zadania do nich należą, a jakie przekraczają ich zakres obowiązków. Bywa też i tak – zwłaszcza w okresie urlopowym – że trzeba zastąpić pracownika, który jest na wakacjach.  W niektórych sytuacjach menedżerowie zlecają też zadania pracownikowi, który ich zdaniem lepiej sobie z nimi poradzi, ale nie wyjaśniają powodów, dla których je delegują i pracownik nie ma jasności, z jakiego powodu musi się zająć nową dla siebie sprawą đ mówi Krzysztof Kirejczyk, prezes Praca.pl. (Fot. Pixabay)

Czytaj też: 10 najgorszych rzeczy, które szef może usłyszeć od pracownika


Puls HR Puls HR

Sześć największych wrogów efektywności oczami pracowników

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA