Świadomego zarządzania wartością firmy można się nauczyć

Pierwszorzędnym celem każdej firmy jest generowanie wartości dla akcjonariuszy. Co zrobić, aby cena akcji rosła? Jak zwiększyć wartość firmy, tak aby właściciel zyskał na jej sprzedaży? – to tylko przykładowe pytania, które stają przed osobami na kierowniczych stanowiskach w dużych organizacjach. Intuicja sama w sobie jest niewystarczająca.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Świadomego zarządzania wartością firmy można się nauczyć

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

23 paź 2013 15:52


- Menedżer potrzebuje odpowiednich narzędzi, aby podejmować decyzje - uważa dr Paweł Mielcarz, specjalista z obszaru finansów z Akademii Leona Koźmińskiego. Jego zdaniem, świadome zarządzanie wartością przedsiębiorstwa nie jest sztuką, ale zbiorem konkretnych technik, których można się nauczyć. Jak uważa ekspert, najważniejsze jest zrozumienie perspektywy kapitałodawców oraz przełożenie jej na sposób funkcjonowania firmy.

Koncepcja zarządzania wartością od niemal 30 lat z powodzeniem funkcjonuje w największych międzynarodowych korporacjach. - To dzięki jej wdrożeniu powstały takie podmioty, jak Apple czy Microsoft - komentuje specjalista.

Mimo to w krajach Europy Środkowo-Wschodniej nie jest to myśl przewodnia. - Oczywiście większość menedżerów zdaje sobie sprawę, że kierowana przez nich firma ma generować zyski. Często brakuje im jednak znajomości odpowiednich narzędzi, aby skutecznie zwiększać wartość organizacji - dodaje.

Akademia Leona Koźmińskiego, uczelnia posiadająca międzynarodowe akredytacje AACSB, AMBA, EQUIS, CEEMAN, oferuje zaawansowane podyplomowe kursy z obszaru finansów.

W tym roku uruchomiła anglojęzyczny kurs Corporate Finance - Strategies for Creating Shareholder Value. Program szkolenia ma ułatwić uczestnikom budowanie zawodowej przewagi konkurencyjnej w obszarze finansów.

Kurs opiera się przede wszystkim na analizie konkretnych przypadków. Międzynarodowa kadra wspólnie z uczestnikami analizować będzie kazusy firm zagranicznych. Jak zaznacza dr Mielcarz, zajęcia nie są skierowane do analityków finansowych. - Celem kursu jest uświadomienie uczestnikom tego, jak ich decyzje mogą wpłynąć na wartość firmy - dodaje.

Oprócz unikatowej wiedzy, przekazywanej w formie warsztatów, uczestnictwo w programie daje możliwość czerpania korzyści z doświadczenia współuczestników szkolenia. - W kursie uczestniczyć będą osoby z wieloletnim doświadczeniem na stanowisku kierowniczym. - To świetna okazja do wymiany know-how oraz nawiązania nowych kontaktów biznesowych - podsumowuje Mielcarz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.