Strzeżcie się HR-owcy! Nadchodzi pokolenie millenialsów

Firmy na całym świecie przestają już myśleć o kryzysie i recesji. Wraz z ożywieniem gospodarczym przyszła świeża energia, chęć działania i rozwoju. Stawia to nowe wyzwania nie tylko przed przedsiębiorcami, ale również branżą HR.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Strzeżcie się HR-owcy! Nadchodzi pokolenie millenialsów

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

1 lip 2014 13:35


Grupą, o której najczęściej mówi się w kontekście zmian na rynku pracy jest tzw. pokolenie millenialsów. Mianem tym określa się generację dzisiejszych 20-30 latków, których charakteryzuje pewność siebie, przedsiębiorczość oraz wysoki poziom informatyzacji i łatwość w przyswajaniu technicznych nowinek. Wejście nowego pokolenia w wiek produkcyjny wymaga na HR-owcach zmiany podejścia do procesu rekrutacji i zarządzania zasobami w firmie.

Najnowsze badania Deloitte na temat trendów HR w 2014 roku wskazują na czynniki, które będą odgrywały w nadchodzących miesiącach kluczową rolę w pracy specjalistów od Human Resources. Zdaniem respondentów najważniejszymi zadaniami będą: przywództwo, retencja, zaangażowanie oraz pozyskiwanie nowych talentów. Ten sam raport pokazuje jednak, że wiele firm nie jest gotowych do stawienia czoła tym wyzwaniom.

Czytaj więcej na temat badania Deloitte: 12 największych trendów HR

- Powstały dysonans może doprowadzić do problemów i kryzysów w pracy poszczególnych zespół, a nawet całych firm. Identyfikacja potrzeb to tylko pierwszy krok do stworzenia efektywnego systemu ich zaspokajania - mówi Natalia Burtan z HRwizard. Przy coraz większej roli, jaką odgrywa pokolenie Y, dotychczasowe metody mogą okazać się niewystarczające.

Josh Bersin, publicysta amerykańskiego Forbesa pod koniec zeszłego roku napisał artykuł pt. „Millenialsi niedługo będą rządzić światem". Dokładnie opisał w nim charakterystykę tego pokolenia oraz sposób „rządów", które będzie ono niedługo sprawować - również w firmach. Jego zdaniem nie będą oni zainteresowani prowadzeniem cudzych interesów. Ich niezależność i pewność siebie spowodują, że częściej wybierać będą samodzielne projekty.

Według Bersina firmy chcąc zatrzymać millenialsów powinny zapewnić im przede wszystkim przestrzeń do budowania, kreacji i innowacji. Jeżeli poczują samodzielność i odpowiedzialność wewnątrz firmy, potrzeba wyjścia na zewnątrz będzie znacznie mniejsza.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA