Start-up: Jak zdobyć wsparcie dużego biznesu na autorski projekt?

Młodzi start-upowcy powinni szukać wsparcia u dużych firm. Nie chodzi tylko o wsparcie finansowe, ale i o doradztwo. Zresztą – nie wszystkie firmy, nawet te największe, są zainteresowane wykładaniem kasy na start-upy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Start-up: Jak zdobyć wsparcie dużego biznesu na autorski projekt?

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

10 cze 2016 8:22


Ronald Binkofski, dyrektor generalny Microsoft w Polsce, uważa, że jego firma jest dobrym partnerem dla start-upów, ale ci, którzy liczą, że dostaną od Microsoftu kasę na rozwój, mogą się rozczarować.

– Dostarczamy bardziej narzędzia – w bardzo dobrych warunkach, za darmo, żeby te młode biznesy mogły się rozwijać – mówi Binkofski. – Trudno jednak oczekiwać od nas inwestycji finansowej w młody start-up. Jeśli już, to kupujemy pomysły start-upowców – dodaje.

Ronald Binkofski, dyrektor generalny Microsoft w Polsce. (fot. PTWP) Ronald Binkofski, dyrektor generalny Microsoft w Polsce. (fot. PTWP)

– To nie jest takie proste, że ktoś przychodzi do dużej firmy i mówi: „mam fajny pomysł i chciałbym, żebyście mi to sfinansowali“. Ciężko jest współfinansować start-up i pozwolić mu działać w naszej organizacji, ale niezależnie od nas – mówi z kolei Marian Owerko, przewodniczący rady nadzorczej Bakalland.

– Inwestujemy w start-upy, których pomysły są spójne z naszą firmą, a więc działają w branżach, które według nas są perspektywiczne, na których się znamy merytorycznie – dodaje.

Marian Owerko, przewodniczący rady nadzorczej Bakalland. (fot. PTWP) Marian Owerko, przewodniczący rady nadzorczej Bakalland. (fot. PTWP)

Inną kwestią jest to, że jeśli młody start-up przychodzi do firmy po wsparcie – obojętnie jakie – musi przyjść już z czymś konkretnym.

– Nie zamykamy się na start-upy, ale musicie mieć świadomość, że pomysł przelany na kartkę to jak dla nas za mało – zwraca się do młodych ludzi myślących o własnym, innowacyjnym biznesie Łukasz Kroplewski, wiceprezes zarządu ds. rozwoju PGNiG.

Łukasz Kroplewski, wiceprezes zarządu ds. rozwoju w PGNiG. Łukasz Kroplewski, wiceprezes zarządu ds. rozwoju w PGNiG.

Péter Szlávik, współwłaściciel węgierskiego start-upu Simteam, sugeruje wręcz, aby start-upowcy konsultowali swoje pomysły z firmami już na samym początku, jeszcze zanim zdecydują się wdrożyć je w życie.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.