Sprzedaż i HR powinny być bliżej siebie. PNSA i HR Influencers zawiązują sojusz

• Elżbieta Pełka, prezes Polish National Sales Awards (PNSA) oraz Joanna Malinowska-Parzydło, pomysłodawca think tanku HR Influencers zawarły porozumienie, którego celem jest opracowanie założeń współpracy pomiędzy działami HR firm, a siłami sprzedaży.
• Współpraca obejmuje działania szkoleniowe i badawcze.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Sprzedaż i HR powinny być bliżej siebie. PNSA i HR Influencers zawiązują sojusz

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

29 lip 2016 15:57


U podstaw nawiązania współpracy pomiędzy HR Influencers z PNSA stoi potrzeba zbudowania szybkiej ścieżki komunikacyjnej między menedżerami odpowiedzialnymi za strategie sprzedaży i strategie personalne, w tym za skuteczny employer branding tworzony w HR, choć realizowany w poszczególnych obszarach biznesu przez profesjonalnie zarządzających liderów.

- W dobrze zarządzanych organizacjach współpraca pomiędzy sprzedażą a HR powinna przebiegać sprawnie. HR powinien bardzo dobrze znać swój dział sprzedaży oraz wiedzieć, czego ten dział będzie potrzebował w krótszej i dłuższej perspektywie. Z drugiej strony dyrektorzy sprzedaży powinni być w stałym kontakcie z osobami z HR, czerpiąc od nich wiedzę, dzięki której efektywnie zarządzą zespołami sprzedaży. Niestety taka współpraca to rzadkość – uważa Joanna Malinowska-Parzydło z HR Influencers.

Czytaj też: Przemysław Mik: Nic tak nie motywuje sprzedawców jak "żywy" pieniądz

- Normą są działania projektowe. HR nie wykorzystuje szansy, by strategicznie wesprzeć, bądź co bądź kluczowy dla organizacji dział sprzedaży, zaś dyrektorzy sprzedaży nie nauczyli się zadawania swojemu HR pytań o skuteczne sposoby zarządzania, motywowania, budowania postaw i angażowania swoich pracowników - dodaje.

Dlatego też narodził się pomysł nawiązania sojuszu pomiędzy PNSA a HR Influencers.

Sprzedaż i HR idą w parze

- Moją rolą jako prezesa PNSA jest budowanie właściwych aliansów, tak aby zawód sprzedawcy w Polsce zyskiwał na znaczeniu. Takim właściwym aliansem jest współpraca z HR Influencers. Jest to organizacja skupiająca w swoich szeregach dyrektorów HR kluczowych organizacji sprzedażowych w kraju. Naszą rolą jest pokazywanie im jak kluczową rolę odgrywają zespoły sprzedaży w ich firmach i jak bardzo kluczowe jest właściwe podnoszenie ich kompetencji. To dzięki temu organizacje się rozwijają - mówi Elżbieta Pełka, prezes PNSA ogłaszając decyzję o współpracy.

To człowiek stanowi o konkurencyjności firmy

Z kolei Joanna Malinowska-Parzydło, zwraca uwagę na fakt, że dzisiaj podstawa konkurowania jest człowiek – zaangażowany, znający strategię, który nie tylko słucha potrzeb klienta, ale zastanawia się, co może zrobić więcej by te potrzeby zaspokoić.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA