Spójność wizerunkowa firmy jest szalenie ważna. Powinien nad nią czuwać HR

– Kiedy zarządzanie w firmie idzie w złym kierunku, HR-owiec powinien udać się do szefa, by zaalarmować o niepokojącej sytuacji i zaproponować zmiany – mówi Justyna Piesiewicz, prezes IABC Poland.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Spójność wizerunkowa firmy jest szalenie ważna. Powinien nad nią czuwać HR

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

7 kwi 2015 5:42


Niezadowolony pracownik jest negatywną wizytówką firmy. Przykład? Portal „Investments News” opublikował dziesięciominutowy film „Margin games: Manager on fire”, który nakręcili pracownicy Morgan Stanley. Wideo jest parodią „Igrzysk śmierci”.

Cel głównych bohaterów obu filmów jest taki sam – przetrwanie. Menedżerowie walczą ze sobą na śmierć i życie, by zachować pracę. Parodia nigdy nie miała zostać upubliczniona. Chciano ją pokazać na spotkaniu menedżerów firmy. Zanim to się jednak stało, pojawiła się w internecie.

Czytaj też: Jak cię widzą, tak cię piszą. Co negatywnie wpływa na wizerunek menedżera?

Tego rodzaju przykładów nie brakuje także na polskim rynku pracy. W 2013 r. osoby sfrustrowane warunkami pracy w call center Orange zaczęły wysyłać anonimowe listy do „Dziennika Zachodniego”. Narzekali na zbyt krótkie przerwy, które szefostwo ustalało odgórnie. Do toalety zatrudnieni nie mogli iść wyłącznie w wyznaczonym czasie. Problemem były także umowy podpisywane na miesiąc.

Z kolei w Biedronce zastępcy kierowników skarżą się na niewywiązywanie się z obietnic złożonych podczas rekrutacji do programu „1000 absolwentów”. Mówią o braku możliwości rozwoju i nieadekwatnych do stanowiska obowiązkach.

Więcej na ten temat tutaj.

Pracownicy – obecni i byli – nie pozostawili suchej nitki również na firmie Work Service, która została Diamentem Forbesa. Po publikacji artykułu na ten temat pojawiła się lawina negatywnych komentarzy odnośnie pracy w spółce.

– Naturą ludzką jest ciekawość. Pracodawcy muszą zdawać sobie sprawę, że jeśli będą o sobie głośno mówić wzbudzą zainteresowanie. W takich sytuacjach na światło dzienne mogą czasem wyjść nieprzyjemne rzeczy. Właśnie dlatego spójność wizerunkowa jest szalenie istotna. Zanim zaczniemy gdakać jak kura znosząca jajka, najpierw uprzątnijmy swoje podwórko – komentuje Justyna Piesiewicz, prezes IABC Poland.

Potwierdza to Karolina Piekus, CEO Concept PR. Jej zdaniem myślenie, że to, co dzieje się wewnątrz firmy nie wypłynie na zewnątrz organizacji, jest naiwne. Prędzej czy później prawda ujrzy światło dzienne.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA