Social media pozwalają budować własną markę. Trzeba jednak mądrze wykorzystać ich potencjał

Powszechny dostęp do internetu i mediów społecznościowych daje szansę na stworzenie własnej marki. Niesie jednak za sobą także ryzyko.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Social media pozwalają budować własną markę. Trzeba jednak mądrze wykorzystać ich potencjał

PODZIEL SIĘ


Autor: Newseria

19 mar 2015 10:31


– Internet stał się narzędziem do budowania marki w internecie, zarówno osobistej, jak i biznesowej. Kiedyś wymienialiśmy się informacjami na lokalną skalę, mogłem się spotkać z 30 osobami i powiedzieć im o moim hobby czy mojej ekspertyzie. Dzisiaj tak mam dostęp do medium o potencjalnie globalnym zasięgu – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Paweł Tkaczyk, specjalista ds. budowania marki z agencji Midea.

Tkaczyk zaznacza, że dzięki blogom, mediom społecznościowym i innym narzędziom internetowym każdy może wyrazić swoją opinię, którą potem przeczytają odbiorcy na całym świecie. Jest to jednak tylko teoretyczna możliwość. Ponieważ internet pełny jest treści, wypracowanie swojej marki wymaga wyróżnienia się i zaprezentowania swojej opinii w ciekawy sposób.

Czytaj też: Social media w rekrutacji. Są pułapką, czy pomagają?

Ciekawe i świadome budowanie własnego wizerunku w sieci to duża szansa, ale i odpowiedzialność. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że przez rozwój technologii cały czas pozostają związani z firmą, w której pracują. A to powoduje, że muszą one odpowiedzialnie podchodzi do publikowanych w internecie treści. Nieodpowiednie zdjęcia czy opinie mogą łatwo zaszkodzić karierze zawodowej, a także pracodawcy.

Pracownik, który po godzinach jest obecny w sieci, nadal jest pracownikiem firmy, może być jej ambasadorem i dbać o reputację. Wszystko to, co robi w sieci, w jakiś sposób może wpłynąć zarówno na reputację firmy, jak i na odbiór samego pracownika. Warto zawsze świadomie działać w mediach społecznościowych, żeby być spójnym i uniknąć potencjalnych konsekwencji w życiu zawodowym – przestrzega Patrycja Gołos, dyrektor ds. korporacyjnych i polityki publicznej UPC Polska.

UPC Polska jako jeden z wiodących dostawców usług dostępu do internetu w Polsce angażuje się w promowanie świadomego zarządzania swoim wizerunkiem w sieci. Patrycja Gołos podkreśla, że spółka chce uczyć, jak wykorzystywać szanse, a równocześnie nie wpaść w pułapki internetu.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA