Skuteczni liderzy przyszłości będą musieli stać się altrocentryczni

- Tradycyjnie przywództwo było definiowane dość jednostronnie: lider przewodzi, inni podążają za nim. Według takiego podejścia dominujący i powszechnie akceptowany jest styl przywództwa, który można opisać „rób jak ci każę” albo jako „styl samca alfa” - mówi Joanna Pommersbach, lider praktyki Leadership & Talent Hay Group Polska.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Skuteczni liderzy przyszłości będą musieli stać się altrocentryczni

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

5 maj 2014 14:34


Jacy będą liderzy przyszłości?

Joanna Pommersbach, lider praktyki Leadership & Talent Hay Group Polska: Przyszłość dla liderów to sześć globalnych „megatrendów", które przekształcając rynek, wymuszają transformację kultur, systemów i procesów organizacyjnych. To wpływ każdego z nich na sytuację organizacji i wyzwania stojące przed liderami. To również nowe postawy i umiejętności ważne dla liderów przyszłości. Dziś kluczowe - i możliwe - jest przygotowanie się do gwałtownych zmian widocznych na horyzoncie i wsparcie liderów w radzeniu sobie z przytłaczającą złożonością prowadzenia biznesu - co jest konsekwencją działania megatrendów.

Czym są megatrendy?

- Megatrendy to długoterminowe procesy transformacyjne, o globalnym zasięgu działania i silnym wpływie na życie społeczne i ekonomiczne. Są obserwowane przez dziesięciolecia i można przewidywać ich następstwa w okresie następnych 15 lat. Wpływają na wszystkie grupy interesów: rządy, przedsiębiorstwa, zwykłych ludzi. Przekształcają politykę, gospodarkę i społeczeństwo. Żyjemy w czasach transformacji, jesteśmy świadkami fundamentalnych zmian na wielu poziomach: społecznym, gospodarczym, kulturowym. Nie jest łatwe do zrozumienia skąd się te zmiany biorą i jaki będą mieć wpływ na społeczeństwo, w którym żyjemy.

W jaki sposób wpłyną na liderów biznesowych?

- Wymagania stawiane przed liderami biznesowymi przyszłości będą wysokie. Liderzy będą musieli wykazać się bardzo wysokimi zdolnościami myślenia koncepcyjnego i strategicznego, niezwykle wysoką etyką działania (transparentnością) i otwartością na nowe zjawiska. Konieczne będzie znalezienie sposobu wzbudzania i utrzymywania lojalności pracowników. Będą musieli nauczyć się zarządzać coraz bardziej zróżnicowanymi zespołami, rozproszonymi terytorialnie, nad którymi nie będą mieli formalnej i bezpośredniej władzy. Muszą być zdolni wyrzeczenia się formalnej władzy na rzecz demokratycznego podejmowania decyzji przez samozarządzające się zespoły. Dotyczy to nie tylko zespołów wewnątrz organizacji, ale także partnerów zewnętrznych, a nawet konkurencji.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

jan nowak 2015-02-22 21:07:06

nie polecam!!!!!!!!