Są polskie wyniki badania IBM. Co menedżerowie mówią o strategii firm?

W opinii zarządzających, klienci stają się jednym z głównych czynników wpływających na kształtowanie strategii firmy. Dostrzegają również duży potencjał technologii. Co ważne, ponad połowa polskich firm dysponuje rozwiniętą i zintegrowaną strategią cyfrową.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Są polskie wyniki badania IBM. Co menedżerowie mówią o strategii firm?

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

21 lis 2013 8:43


Polski raport IBM C-Suite Study został oparty na rozmowach z 82 menedżerami z wybranych polskich firm i jest częścią globalnego badania, w którym wzięło udział 4183 przedstawicieli kadry zarządzającej firm z 70. krajów.

Wśród trzech kluczowych czynników pozwalających na kształtowanie przyszłości przedsiębiorstwa międzynarodowi menedżerowie wyróżnili: otwartość na wpływy i sugestie ze strony klientów, wprowadzanie innowacji cyfrowych i fizycznych, a także angażowanie klientów przez zapewnianie im odpowiedniej obsługi. Dyrektorzy uznali także, że to właśnie klienci, zaraz po zarządzie firmy, mają największy wpływ na jej strategię - ten czynnik wskazało aż 55 proc. z nich.

Polscy menedżerowie również dostrzegają istotny wpływ klientów na rozwój przedsiębiorstw i ich strategię. Ich rolę za kluczową uznało 46 proc. ankietowanych. Opinia ta wprost przekłada się na gotowość firm do zwiększenia współpracy z klientami, którą deklaruje 92 proc. z polskich zarządzających.

Dodatkowo, jako jeden z głównych czynników decydujących o sukcesie firmy, dyrektorzy generalni wskazali potrzebę rozwinięcia silnej strategii w sferze cyfrowej. Co ciekawe, aż 56 proc. polskich firm dysponuje tego rodzaju planem zintegrowanym ze sferą fizyczną, co stanowi wynik o 20 punktów procentowych lepszy od średniej globalnej.

Badanie pokazało również, że przedstawiciele polskiej kadry zarządzającej stawiają na niektóre sposoby poprawienia relacji z otoczeniem częściej niż ich zagraniczni koledzy. 80 proc. polskich menedżerów podkreśla istotną rolę tworzenia spójnego doświadczenia klienta we wszystkich kanałach. Z kolei ponad połowa z nich wskazuje na dążenie do jak największego zaangażowania klientów przez media społecznościowe.

- Wyniki badań pokazują, że polscy menedżerowie dostrzegają dominujące światowe trendy dotyczące procesu zarządzania przedsiębiorstwem i z sukcesem wprowadzają je w naszym kraju. Z kolei większa niż w przypadku zagranicznych firm powszechność wdrażania kompleksowych strategii cyfrowych udowadnia, że jesteśmy w stanie wyprzedzić globalne standardy - mówi Władysław Szwoch, koordynator badania IBM C-Suite study w IBM Polska i Kraje Bałtyckie.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.