Są Igrekami, a nie leniami. Czas zmienić obraz pokolenia Y

W powszechnej świadomości pokolenie Y rysuje się jako generacja roszczeniowa, nielojalna i leniwa. Ma to szczególnie istotne znaczenie dla pracodawców, zważywszy że wkrótce generacja Y stanowić będzie 75 proc. zasobów ludzkich w organizacjach.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Są Igrekami, a nie leniami. Czas zmienić obraz pokolenia Y

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

3 mar 2015 12:04


Pokolenie Y nie cieszy się dobrą opinią wśród wszystkich pracodawców - głównie z racji odmiennego od starszych pokoleń podejścia do pracy i filozofii życia.

– Wokół generacji Y toczy się wiele dyskusji prezentujących młodych ludzi głównie w negatywnym świetle. Oczywiście, pokolenie Y – jak każde pokolenie - posiada szereg wad, ale także i wiele zalet. Ygreki są otwarci, ambitni, pełni pasji, wielozadaniowi i sprawnie poruszający się w świecie nowych technologii. Przy odpowiednim podejściu pracodawców potrafią być bardzo cennymi członkami zespołów – komentuje Piotr Palikowski, prezes PSZK.

Czytaj też: Staże i praktyki są dla frajerów?

Organizatorzy kampanii prezentują młodych ludzi jako wartościowych i pełnych potencjału pracowników, podchodzących z pełnym zaangażowaniem zarówno do kwestii budowania kariery, jak i do swoich pasji. Kampania służy zachęceniu młodych ludzi do pokazania się swoim obecnym i przyszłym pracodawcom z jak najlepszej strony już na etapie studiów – podczas staży i praktyk. Ma też na celu zachęcenie pracodawców do otwartej postawy wobec Ygreków i budowania relacji z młodymi ludźmi.

Pracodawcy muszą nauczyć się współpracować z młodym pokoleniem, by efektywnie wykorzystać ich potencjał. Zwłaszcza, że w perspektywie 10-15 lat Ygreki będą stanowić główną siłę napędową gospodarki, a już teraz borykają się z trudnościami w sprawnym wejściu na rynek pracy i bezrobociem – twierdzi Maciej Hassa, kierownik zespołu marki pracodawcy z PZU, jednego z Mecenasów Kampanii.

Kluczową dla polskiej gospodarki rolę młodych ludzi potwierdzają dane GUS dotyczące prognoz ludności na lata 2014-2050, według których Polska będzie borykać się z coraz bardziej zaawansowanym problemem starzenia się społeczeństwa przy jednoczesnym, sukcesywnym spadku ludności w wieku produkcyjnym. Do 2020 roku ubędzie ponad 1 mln, a do 2035 roku prawie 5 mln osób w wieku produkcyjnym, a pokolenie Y stanowić będzie 75 proc. zasobów ludzkich w organizacjach.

* Kampania "#jestem Ygrekiem. nie jestem leniem" jest realizowana w ramach Programu Polskich Ram Jakości Staży i Praktyk przez Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami przy współpracy BFS Group.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.