Rozliczanie czasu pracy: Telefon skontroluje pracownika

Systemy do analiz czasu pracy kojarzą się ze stacjonarnymi czytnikami, do których przykłada się kartę przychodząc i wychodząc z pracy. Co jednak z pracownikami mobilnymi, takimi jak przedstawiciele handlowi czy inżynierowie nadzorujący budowę?
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Rozliczanie czasu pracy: Telefon skontroluje pracownika

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

9 cze 2015 8:43


Informatyzacja spraw kadrowo-płacowych i analiz czasu pracy objęła przed wszystkim wyposażenie w sprzęt komputerowy i oprogramowanie pozwalające na podstawową kontrolę. Od wielu lat niewiele się zmienia w tym obszarze działalności biznesowej. Rewolucja mobilna ominęła działy HR.

Aplikacja w smartfonie zamiast czytnika

- Ilość urządzeń mobilnych wzrasta z roku na rok. Coraz częściej są też na wyposażeniu pracowników terenowych. Służbowy telefon to najskuteczniejsza forma kontaktu z osobą rzadko bywającą w biurze. Dlatego aż się prosi żeby wykorzystać takie urządzenie do kontroli czasu pracy - uważa Leszek Zając z Alan Systems, firmy specjalizującej się w systemach do analiz czasu pracy.

- Wykorzystanie prostej aplikacji i jej integracja z programem działu HR jest skutecznym i prostym sposobem na kontrolę pracowników mobilnych - dodaje.

NFC nie tylko do płatności zbliżeniowych

Każda nowa karta płatnicza z banku posiada wbudowaną technologię NFC do płatności zbliżeniowych. Szacuje się, że na całym świecie w bieżącym roku wykona się 49 miliardów transakcji zbliżeniowych.

- Technologia NFC wykorzystywana jest również w smartfonach. Można jej użyć tak samo jak tradycyjnego czytnika rejestrującego przyjście i wyjście do pracy - twierdzi Zając.

Pracownik przykłada swoją kartę do telefonu szefa i w ten sposób ją “odbija”.

Bez chmury to się nie uda

Omówione powyżej możliwość mogą działać dzięki tzw. chmurze. Informacje z urządzeń mobilnych, przez internet, eksportowane są do bazy danych, do której dostęp mają pracownicy działu HR przez przeglądarkę w komputerze.

- Dopiero integracja danych z urządzeń mobilnych i czytników stacjonarnych daje pełny obraz wykorzystania czasu pracy przez wszystkich pracowników - mówi Leszek Zając. - Jest dobrym punktem wyjścia do analizy w skali całej firmy i optymalizacji kosztów. Co ważne, wykorzystanie chmury nie powoduje konieczności tworzenia w firmie infrastruktury IT. Nie ponosi się kosztów zakupu serwerów, ani przechowywania danych - dodaje Leszek Zając.

Podobał się artykuł? Podziel się!

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Gantaw 2015-12-02 13:20:35

W naszej firmie na telefonach służbowych są zainstalowane aplikacje ikol X. Pozwala na śledzenie położenia dowolnego telefonu służbowego. Bardzo fajne rozwiązanie w przypadku pracy w terenie ale bez np. lokalizacji GPS w samochodzie. Podstawowe funkcje w tej aplikacji są darmowe, więc można sprawdzić, w jaki sposób działa.

REKLAMA