Rewolucja IBM. Firma wraca z pracą do biura

Amerykańska firma stawia na współpracę zatrudnionych w jednym miejscu, by podnieść efektywność zespołów.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rewolucja IBM. Firma wraca z pracą do biura

PODZIEL SIĘ


Autor: GP

13 paź 2017 11:55


• IBM wprowadza politykę przesuwania pracy z domu pracownika do siedziby firmy. To zmiana zapowiedziana w pierwszej połowie tego roku, którą wdrożyła kierująca IBM Michelle Peluso.

• IBM jeszcze 8 lat temu miał 40 proc. pracowników zatrudnionych zdalnie.

• Powodem zmiany jest nastawienie na lepszą koordynację zespołów w firmie. Praca ludzi fizycznie w jednym miejscu ma dawać lepsze efekty.

 

IBM jeszcze w 2009 roku chwalił się, że 40 proc. jego pracowników wykonuje swoje obowiązki zdalnie. 8 lat temu liczba ta była niemała, bo wówczas IBM zatrudniał 386 tysięcy osób, a załoga rozsiana była w 173 krajach. Przy tak potężnej firmie komputerowej taka polityka pozwoliła nawet zarobić. Sprzedaż powierzchni biurowej dawała IMB-owi 2 miliardy dolarów rocznie.

Tymczasem od marca br. polityka firmy się odwróciła. Tysiące osób znowu zaczyna pracować w przestrzeniach biurowych IBM. Nie tylko komputerowy gigant wykonał w 2017 roku podobny ruch. Amerykańskie Yahoo i BestBuy też wracają z pracą do biura.

Kierująca IBM Michelle Peluso (na stanowisku od września 2016 r.) stwierdziła gdy przedsiębiorstwo zapowiedziało zmianę, że zna tylko jeden przepis na sukces. - To przepis, na który składają się ludzie, odpowiednie narzędzia, poczucie misji, analiza osiąganych rezultatów i... najważniejsze - inspirujące miejsce pracy.

We wrześniu zmianę skomentowała też Carrie Altieri z działu komunikacji IBM. Wypowiedź cytowały amerykańskie media, w tym regionalny "Huffington Post":

- Zmiana strategii była przygotowywana długo. Poprzedziły ją też inwestycje. Kupiliśmy 650 tys. metrów kwadratowych powierzchni biurowych i nie pominęliśmy innych czynników, które będą dobrze wpływać na pracę naszych zespołów.

Nic nie zastąpi bezpośredniego kontaktu

W październiku "Forbes" dotarł do uzasadnienia decyzji IBM. Argument jest prozaiczny i pochodzi ze sfery relacji interpersonalnych w pracy.

- Coraz mocniejszy nacisk na współpracę w firmie wymusił na zespołach pracowniczych pozostawanie w kontakcie i próbę budowania efektywności - zaznaczała Carol Kinsey Goman z "Forbesa" w analizie poczynań IBM opublikowanej w czwartek (12 października). - Z psychologii natomiast wiemy, że osobiste, bezpośrednie relacje członków zespołu dają lepsze rezultaty, nawet jeśli pracujący zdalnie są wydajni. Po prostu nic nie jest lepsze w pracy od fizycznej bliskości w jednym miejscu.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.