Restrukturyzacja Poczty Polskiej. Redukcja placówek i zatrudnienia

Według NIK "restrukturyzacja Poczty Polskiej polegała głównie na redukcji placówek pocztowych i zatrudnienia". Kontrolerzy stwierdzili, że w latach 2012-2014 Poczta Polska zmniejszyła liczbę urzędów o blisko 11 proc., a poziom zatrudnienia o 13 proc.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Restrukturyzacja Poczty Polskiej. Redukcja placówek i zatrudnienia

PODZIEL SIĘ


Autor: AS/PAP

23 gru 2015 14:48


"Bezwzględnie zmniejszyło to dostępność powszechnych usług pocztowych" - oceniła NIK, zaznaczając, iż na takie postępowanie zezwoliły zliberalizowane przepisy, dotyczące gęstości sieci urzędów pocztowych.

Do końca 2012 przepisy wyznaczały minimalną liczbę placówek, które powinny być uruchomione na terenie kraju przez operatora świadczącego usługi powszechne, po zmianach określono jedynie, że w całym kraju jedna placówka pocztowa powinna przypadać na średnio 6 tys. mieszkańców.

Według raportu NIK pomimo że Poczta Polska SA spełniała w skali całego kraju wymóg dotyczący sieci placówek pocztowych, to w niektórych miastach powyżej 200 tys. mieszkańców, liczba ludności przypadającej na jedną placówkę pocztową znacznie przekraczała 6 tys. osób. Na przykład w dzielnicy Warszawa-Ursus na jeden urząd przypadało blisko 11 tys. mieszkańców. Na 17 wybranych takich miast, tylko w sześciu był zachowany wskaźnik terytorialnej dostępności placówek pocztowych.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.