Rekrutują ludzi, ale nie dbają o własną markę. To poważny błąd

Jak wynika z raportu "HR-owca portret własny" grupy Pracuj, 43 proc. badanych zadeklarowało, że nie podejmuje żadnych działań nakierowanych na kreowanie swojego wizerunku.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Rekrutują ludzi, ale nie dbają o własną markę. To poważny błąd

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

10 lip 2014 5:59


- Jeśli chodzi o budowanie swojej osobistej marki, to niestety nikt nam nie odpuści i na nic się zdadzą tłumaczenia, że szewc bez butów chodzi. Jeśli chcemy konkurować wartościami i budowaniem zaufania to nie możemy zaniedbywać tych aspektów u siebie – twierdzi Joanna Malinowska-Parzydło, prezes Polskiego Stworzyszenia Mentoringu.

– Najpierw powinniśmy umiejętnie zarządzać sobą, tym jak jesteśmy postrzegani, zanim będziemy zarządzali strategią firmy. Powiem więcej, to właśnie HR powinien pomagać innym pracownikom w budowaniu ich pozycji zawodowej a nawet wizerunku prywatnego – dodaje.

Błędem jest również obawa pracodawców przed udzielaniem się ich pracowników w mediach społecznościowych. Niektóre wręcz tego zabraniają. Tymczasem dzięki aktywności pracowników w social media mogą dużo zyskać.

– Istnienie w mediach społecznościowych może być sygnałem, że ktoś szuka pracy, ale przecież te profile są także wizytówką firmy. Poszukujący pracy kandydat sprawdza firmę w internecie i jeśli odnajdzie tylko kilka osób, które do tego mają nieaktualne informacje, to pomyśli, że nie jest to dla niego atrakcyjne miejsce do pracy – wyjaśnia Izabela Bartnicka, ekspert grupy Pracuj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA