Rekrutacja, zły szef: Takie zachowanie pracodawcy powinno niepokoić

• Zanim podpiszemy umowę warto dokładnie sprawdzić, czy na pewno chcemy pracować w danej firmie.
• Dobrym zwyczajem podczas rozmów rekrutacyjnych jest możliwość zadania pytań pracodawcy.
• Warto przyjrzeć się, jak zachowują się pracownicy firmy, do której aplikujemy.
• Rozmowa powinna być prowadzona uprzejmie i w sposób uporządkowany.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rekrutacja, zły szef: Takie zachowanie pracodawcy powinno niepokoić

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

28 cze 2016 14:51


Kandydat powinien dokładnie sprawdzić, czy na pewno chce pracować w danej firmie, zanim podpisze umowę. Inaczej praca marzeń może zamienić się w koszmar. Czasem sygnały ostrzegawcze są widoczne jak na dłoni, czasem bardzo subtelne. Jak dostrzec, że coś jest nie tak i nie przyjmować oferty od złego pracodawcy?

Pytania do pracodawcy

Dobrym zwyczajem podczas rozmów rekrutacyjnych jest możliwość zadania pytań pracodawcy. Warto dobrze je sformułować i obserwować rekcję rozmówcy. Wiele pokaże pytanie o rotację pracowników w firmie.

Czytaj też: Oto 7 błędów, które popełnia szef i traci ludzi

- Jeśli odpowiedź będzie wymijająca albo sucha to nie jest najlepszy znak. Kłopoty może oznaczać mętne tłumaczenie w stylu: „mieliśmy ostatnio pecha do nowych pracowników”. Mądrym pytaniem będzie też to, jak długo był wakat na stanowisko, na które aplikujemy. Jeśli pracodawca spieszy się ze znalezieniem nowej osoby, może wcale nie zależy mu na najlepszym kandydacie – informuje Bartosz Struzik z międzynarodowego serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl.

Czytaj też: Szefowie, których powinieneś unikać

„A dlaczego pan/pani lubi tu pracować?” – to pytanie pada niezwykle rzadko ze strony kandydata, więc prowadzący rozmowę będzie potrzebować chwili, by zebrać myśli. Jeśli będzie się zacinał, wiercił i unikał kontaktu wzrokowego, coś jest nie tak.

Atmosfera w pracy

Jeśli nadarzy się okazja, warto przyjrzeć się, jak zachowują się pracownicy firmy, do której aplikujemy.

- Czy są gościnni, otwarci czy raczej unikają kontaktu? Jeśli nikt się nie uśmiecha, powinna zapalić nam się ostrzegawcza lampka. Podczas ewentualnego oprowadzania po firmie, zwracamy uwagę na relacje pracowników z przełożonymi. Czy witają się ciepło są odprężeni? Jeśli nie, atmosfera pracy nie jest zdrowa – mówi Stuzik.

Dodatkowe zadania

- W czasie rozmowy zwracajmy uwagę na dodatkowe zadania poza wyszczególnionymi w opisie stanowiska, na które aplikujemy – radzi ekspert z MonsterPolska.pl.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.