Recepta na sukces firmy? Dobra współpraca działów HR i sprzedaży

Szybko rosnąca liczba pracowników i rozwój biznesowy Grupy Pracuj Solutions wymusiły zmiany w firmie. Przeniesiono wiedzę HR-ową do sprzedaży. Bo synergia tych dwóch działów to przepis na większy przychód firmy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Recepta na sukces firmy? Dobra współpraca działów HR i sprzedaży

PODZIEL SIĘ


Autor: Damian Baran

26 kwi 2013 9:00


Od działu sprzedaży w każdej firmie wymaga się odpowiednich wyników finansowych. Ludzie tam pracujący mają przynosić dochody przedsiębiorstwu. Dobrze sprostać temu zadaniu może jedynie zaangażowany i skuteczny zespół.

Co zrobić, by mieć w firmie wybitnych handlowców? Musi w tym pomóc dział HR. Ale według raportu PSZK „Trendy HRM w Polsce" z 2011 r., mimo że aż 88 proc. działów personalnych chciałoby pełnić rolę partnera strategicznego działu sprzedaży, to jedynie 22 proc. może tak o sobie powiedzieć.

Ci, którzy pomagają, dzielą się swoimi strategiami. Jak więc stworzyć zespół, który sprosta wyzwaniom stawianym przez szefostwo?

W Grupie Pracuj Solutions zaczęto od weryfikacji, czyli oceny pracowników. Odejść z firmy musieli ci, których uznano za mało efektywnych, bo firma podkreśla, że nie toleruje średniactwa. Mocno postawiła także na rozwój pozostałych pracowników. Dlatego zaangażowała do współpracy także osoby budujące strategię.

- W tym roku stawiamy na Tomasza Kammela i firmę Sandler Training - informuje Grupa Pracuj Solutions.

Były zwolnienia, były przyjęcia. Po czym zatem poznać, że ci świeży to wartościowi pracownicy - talenty? W Grupie Pracuj Solutions dział HR zwraca uwagę przed wszystkim na zaangażowanie, ponadprzeciętne dążenie do celu, optymizm, chęci do doskonalenia się, umiejętność dopasowania się do zespołu, pomysł na pracę i oczywiście spryt sprzedażowy.

Nowi najpierw dokładnie poznają miejsce pracy. Jest więc „kółeczko po firmie" - przedstawienie poszczególnych zespołów, spotkanie z prezesem i szkolenia produktowe, które prowadzą menedżerzy. Później mają między innymi warsztaty ze sprzedaży. Firma zainwestowała nawet w trenera wewnętrznego działu sprzedaży.

Skuteczna selekcja pracowników, rekrutacja nowych i i ich rozwój to jednak nie wszystko. Do osiągnięcia sukcesu potrzebne jest jeszcze skuteczne motywowanie i odpowiednie docenianie swoich ludzi.

W Grupie Pracuj Solutions obowiązuje motto: „żeby chciało się chcieć". Są więc rankingi w różnych konwencjach, wybory pracownicze i trochę nietypowe formy doceniania.

Jakie? Ktoś dostaje Puchar Przewodnika Pracodawcy, wybierana jest drużyna roku, napastnik roku i transfer roku - prawda, że nie w każdej pracy mamy szansę zostać najlepszym napastnikiem?

Firma cały czas trzyma rękę na pulsie i robi też badanie zaangażowania na podstawie wytycznych programu Aon Hewitt.

Grupa Pracuj Solutions swoje doświadczenia z synergii działu HR i sprzedaży zaprezentowała podczas XVII edycji Kongresu Kadry, który odbył się od 22 do 24 kwietnia w Warszawie. Zorganizowała go Nowoczesna Firma SA.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.