Realny wpływ na biznes. Tego pragną menedżerowie

Przy wyborze pracy przez menedżerów decydują aspekty związane z samodzielnością stanowiska.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Realny wpływ na biznes. Tego pragną menedżerowie

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

12 mar 2015 9:58


Z badania „Motywacje menedżerów 2015”, przeprowadzonego przez Bigram, Legg Mason i Wolters Kluwer wynika, że dla przełożonych istotna jest samodzielność stanowiska (67 proc. wskazań). Potwierdzają to HR-owcy. 42 proc. rekruterów twierdzi, że osoby ubiegające się o stanowiska menedżerskie dopytują właśnie o ten aspekt.

Co w tym obszarze jest najbardziej istotne dla menedżerów? Dla 80 proc. respondentów najważniejsza jest możliwość podejmowania samodzielnych decyzji w ramach powierzonych zadań. Na rozmowach rekrutacyjnych pyta o to 62 proc. kandydatów.

Czytaj też: Menedżer nie cyborg i odczuwa emocje. Musi tylko nimi dobrze zarządzać

- Samodzielność stanowiska pracy wiąże się w dużej mierze z możliwością podejmowania decyzji. W niektórych korporacjach decyzyjność jest natomiast bardzo ograniczona – a doświadczeni menedżerowie bardzo ją sobie cenią - mówi Katarzyna Ratajczyk, członek zarządu Bigram.

Jakie inne walory musi mieć praca, żeby skłonić współczesnego menedżera do zainteresowania się nią? Ponad połowa menedżerów (54 proc.) chce mieć wpływ na końcowy wynik pracy. Z kolei trzech na dziesięciu szefów (28 proc.) docenia niezależność stanowiska. Dla co piątego kierownika (23 proc.) ważna jest elastyczność czasu pracy.

- Jeżeli ktoś posiada odpowiednie kompetencje, to chce mieć duże poczucie wpływu na sposób dochodzenia do wyznaczonych celów, maksymalnie wykorzystując wcześniej zdobyte doświadczenie - dodaje.

Czytaj też: Kapcewicz: Menedżer wychowuje pracownika dla kogoś innego

Aleksandra Wielgus, talent manager w ING Życie potwierdza, że poczucie posiadania wpływu na biznes czy procesy decyzyjne w firmie, a także autonomia w działaniu są niezwykle istotne dla menedżerów. Przestrzega jednak, by kierownictwo firmy nie sprowadziło roli menedżerów tylko do egzekucji założonych, kluczowych wskaźników efektywności.

- Ważne jest także silne utożsamianie się z organizacją i ideą prowadzenia przez nią działalności. Korzyści wtedy to m.in. ogromne zaangażowanie w rozwój organizacji, lojalność oraz kreatywność w działaniu, co może przełożyć się na ciekawe pomysły i korzyści biznesowe – komentuje Wielgus.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.