Raport: strony internetowe spółek coraz lepsze informacyjnie i użytkowo

Strony internetowe spółek są coraz lepsze informacyjnie i użytkowo - wynika z raportu dot. internetowej komunikacji spółek z akcjonariuszami opracowanego i opublikowanego przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Raport: strony internetowe spółek coraz lepsze informacyjnie i użytkowo

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

7 sie 2014 18:25


To analiza VII edycji konkursu Złota Strona Emitenta SEG.

"Analiza danych w ujęciu bezwzględnym wskazuje, że strony internetowe mają coraz bogatszą zawartość informacyjną oraz są coraz bardziej przyjazne dla użytkowników" - to jeden z wniosków raportu zatytułowanego "Internetowa komunikacja spółek z akcjonariuszami - analiza przebiegu VII edycji konkursu Złota Strona Emitenta". Raport zawiera także informacje o międzynarodowych trendach i standardach w budowaniu i prowadzeniu stron korporacyjnych.

Uwagi krytyczne raportu to: "największym mankamentem ocenianych stron internetowych jest stosunkowo niski poziom w warstwie technologiczno-użytkowej. Wciąż duża część spółek stosuje rozwiązania sprzed kilkunastu lat, co w świecie komunikacji internetowej jest opóźnieniem o kilka epok" oraz "emitenci zbyt rzadko korzystają z możliwości dotarcia do inwestorów za pośrednictwem mediów społecznościowych".

Czytaj też: 30 proc. firm używa mediów społecznościowych

Np. 70 proc. spółek nie zamieszcza materiałów wideo; 65 proc. nie korzysta z takich sposobów komunikacji z inwestorami jak: chat, blogi, fora eksperckie, portale społecznościowe, RSS; 19 proc. spółek nie podaje adresu mailowego do użytku inwestorów, a 51 proc. nie ma wyszukiwarki treści. Dodatkowo 35 proc. spółek nie ma na stronach żadnej informacji w języku angielskim.

"Co roku po zakończeniu konkursu Złota Strona Emitenta wydajemy raport, w którym można znaleźć nie tylko podsumowanie wyników każdego z trzech etapów konkursu, ale również komentarze i wskazówki ekspertów zajmujących się komunikacją korporacyjną online oraz informacje o najnowszych trendach na rynkach zachodnich. Spółka może również na bazie raportu prześledzić, jak wygląda poziom komunikacji w jej kategorii" - powiedział cytowany w komunikacie przesłanym PAP prezes SEG Mirosław Kachniewski.

Czytaj też: Coraz mniej Polaków poszukuje pracy online

"Podobnie jak w latach ubiegłych poziom oceny był silnie skorelowany z wielkością emitentów - najwyższe rezultaty osiągnęły polskie spółki duże, a najniższe notowane na rynku NewConnect. Osobną grupę, ocenioną zdecydowanie najniżej, stanowią spółki zagraniczne, z których część ma strony internetowe dobrej jakości, ale olbrzymim problemem jest brak kontaktu z inwestorem indywidualnym i dostępności treści w języku polskim" - podaje raport.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA