Raport Amway: Młodzi Polacy chcą zakładać własne firmy i sami sobie szefować

• Młodzi Polacy w wieku od 15 do 29 lat mają bardziej pozytywne nastawienie do przedsiębiorczości niż osoby nieco starsze.
• Wielu z nich zastanawia się nad założeniem własnej firmy.
• Są też przekonani że mają odpowiednie zasoby i umiejętności.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Raport Amway: Młodzi Polacy chcą zakładać własne firmy i sami sobie szefować

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

8 sie 2016 13:19


- Młodzi Polacy mają bardzo dobrą opinię o prowadzeniu własnego biznesu. Aż 81,6 proc. ankietowanym między 15. a 29. rokiem życia przedsiębiorczość kojarzy się pozytywnie, a aż 39,6 proc. z nich potrafi wyobrazić sobie siebie jako przyszłego właściciela firmy – wynika ze Światowego Raportu Amway o Przedsiębiorczości AGER.

Zasoby i umiejętności

Młodzi są też przekonani, że własny biznes to odpowiednia dla nich ścieżka kariery (40,8 proc.) i twierdzą, że nie pozwoliliby się odwieść od tego pomysłu rodzinie i przyjaciołom (37,3 proc.), jeżeli ci mieliby odmienne zdanie.

- Ludzie młodzi „nasiąkają duchem przedsiębiorczości” w rodzinie i środowisku – nierzadko rodzice lub znajomi prowadzą własne firmy, dlatego wyobrażenie o podjęciu działalności gospodarczej przychodzi im łatwiej – mówi prof. Anna Kosieradzka, prodziekan Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej.

- Ponadto – zwraca uwagę profesor - ludzie młodzi już w szkole uczeni są zachowań proprzedsiębiorczych. Nauczyciele są kształceni w kierunku pobudzania dzieci i młodzieży do przedsiębiorczości, a zajęcia kształtujące te umiejętności są prowadzone już w szkole podstawowej, gdzie wprowadza się elementy np. pracy zespołowej, realizacji projektów - dodaje.

Czytaj też: Własny biznes? Jeden na sześciu Polaków chce założyć firmę

Jednak mimo przekonania, że posiadają wystarczające środki i umiejętności do rozpoczęcia działalności gospodarczej (40,3 proc.) młodzi obawiają się, że ich inicjatywa mogłaby zakończyć się fiaskiem (73,4 proc.).

Młodzi Polacy postrzegają przedsiębiorcę jako kogoś, kto potrafi cieszyć się życiem, chce się uczyć, zarządzać i wywierać wpływ na innych, lubi przygody i podejmowanie ryzyka (fot. fotolia) Młodzi Polacy postrzegają przedsiębiorcę jako kogoś, kto potrafi cieszyć się życiem, chce się uczyć, zarządzać i wywierać wpływ na innych, lubi przygody i podejmowanie ryzyka (fot. fotolia)
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA