Puste biurka na siebie nie zapracują

Wykorzystanie stanowisk pracy w tradycyjnie zaaranżowanych biurach rzadko przekracza 70 proc. Wskaźnik ten waha się w zależności od branży i specjalizacji biura. Największą frekwencję, sięgającą 70 proc., odnotowuje się we wtorki po południu, natomiast w piątki po przerwie obiadowej spada ona do 30 – 35 proc - wynika z badań przedstawionych przez CBRE. Jak przekonują specjaliści, odpowiednia strategia w miejscu pracy pozwala na znaczne oszczędności.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Puste biurka na siebie nie zapracują

PODZIEL SIĘ


Autor: PropertyNews.pl

Property News

25 paź 2013 10:29


Oznacza to, że nawet kiedy w biurze panuje największy ruch, aż trzy na dziesięć stanowisk pracy nie jest wykorzystywanych.

W wyniku upowszechnienia technologii internetowych i mobilnych w zglobalizowanych gospodarkach opartych na wiedzy, można pracować w dowolnym miejscu i o dowolnej porze. Chociaż pracownicy nadal przychodzą do biura na spotkania, konsultacje czy w celu wykonywania rutynowych czynności, w wielu branżach codzienna obecność w biurze przestała być koniecznością, przekonują eksperci.


- Najemcy powierzchni biurowych coraz częściej szukają biur pozwalających na elastyczne aranżacje, umożliwiające znaczne oszczędności. Coraz więcej firm, zaczyna doceniać korzyści związane ze zmniejszeniem powierzchni najmu i obniżeniem kosztów, które można osiągnąć dzięki zastosowaniu innowacyjnej strategii miejsca pracy, uwzględniającej nowy styl pracy. Obniżenie kosztów najmu może sięgać 20 proc. - mówi Jonathan Steer, dyrektor Działu Doradztwa Budowlanego, CBRE w Polsce.

Mniejsze biuro oznacza niższe koszty. Dlatego renegocjacja umów najmu, jest dobrą okazją dla firmy na przemyślenie swojej strategii w zakresie rozplanowania miejsc pracy oraz zapotrzebowaniem na powierzchnię biurową. Nowoczesne biura są elastyczne i łatwo dają się przystosować do przyszłych potrzeb, co oznacza mniej przeprowadzek.

Tzw. aranżacja typu "innovative office" wpływa korzystnie na współpracę pomiędzy poszczególnymi działami i pracownikami. Jest też postrzegana jako atrakcyjna przez nowe pokolenia pracowników, którzy coraz częściej cenią sobie swobodną, nieformalną atmosferę w miejscu pracy oraz nowoczesny design. Takie podejście pomaga także w kreowaniu wizerunku firmy oraz budowaniu wyróżniającej się marki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA