Purwin: Odchodzimy od prymitywnego rozdawnictwa na rzecz motywacji przez cele

Zarządzanie w sposób pionowy jest najbardziej efektywne w złożonych, wielozakładowych przedsiębiorstwach. Jestem przekonany, że strona społeczna niebawem dostrzeże i doceni wszystkie korzyści jakie przyniosła zmiana naszej struktury - mówi Adam Purwin, prezes PKP Cargo.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Purwin: Odchodzimy od prymitywnego rozdawnictwa na rzecz motywacji przez cele

PODZIEL SIĘ


Autor: WNP.pl (Piotr Stefaniak)

wnp.pl

17 lis 2014 17:26


Od tygodnia związki zawodowe działające w Grupie PKP Cargo weszły w spór zbiorowy z zarządem. Pierwsza runda spotkania zakończyła się niepowodzeniem, czy zatem potrzebny będzie mediator?

Adam Purwin, prezes PKP Cargo: - Jesteśmy na takim etapie dialogu społecznego, który nie wymaga udziału mediatora. Kolejna runda spotkań z partnerami społecznymi odbędzie się już po publikacji wyników grupy po trzech kwartałach (co nastąpiło 13 listopada., przyp. autor). Będzie to zatem dobra okazja do omówienia nie tylko wysuniętych postulatów, ale i bieżącej sytuacji grupy oraz perspektyw jej rozwoju. 

Czytaj też: Związkowcy PKP Cargo chcą premii z okazji święta kolejarza. Ale nie tylko

Tradycyjnie, dialog społeczny prowadzimy w sposób konstruktywny. Widzimy, że partnerzy społeczni z coraz większym zrozumieniem przyjmują nasze argumenty. Jesteśmy więc optymistami. 

Co jest głównym przedmiotem sporu? Związkowcy mówią, że nie sprawy płacowe, lecz obawa przed skutkami dalszej centralizacji w grupie. 

- Zmiany organizacyjne to naturalny etap naszego rozwoju. Myślę, że nie ma osoby, która otwarcie powie, że te zmiany nie są potrzebne. 

Jeśli chcemy umacniać naszą pozycję konkurencyjną na rynku musimy uzyskać większą elastyczność i wydajność. Tymczasem nadal jesteśmy spółką, w której koszty zatrudnienia sięgają 35 proc. łącznych kosztów działalności. 

Wprowadziliśmy już pionową strukturę zarządzania w grupie, połączyliśmy zakłady - w miejsce dziesięciu, jest ich obecnie siedem. Utworzyliśmy spółkę PKP Cargotabor, łącząc spółki taborowe i podnosząc ich efektywność. Prowadzimy też inne działania, które pozwalają nam bardziej precyzyjnie kontrolować koszty, a dzięki temu - świadomie decydować w co i jak chcemy inwestować posiadane fundusze. 

Czytaj też: PKP Cargo: Pracodawca sam musi szkolić pracowników

Ale odbywa się to kosztem zmniejszania załogi, co budzi opór związkowców. 

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.