Procter&Gamble, General Electric, Coca-Cola. To oni są liderami przywództwa na świecie

Hay Group ogłosiła wyniki kolejnej edycji raportu Best Companies for Leadership 2014. Aż 13 spośród 20 firm wyróżnionych w rankingu to marki, które zainwestowały w Polsce w centra usług.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Procter&Gamble, General Electric, Coca-Cola. To oni są liderami przywództwa na świecie

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

17 mar 2015 12:40


Wyniki raportu Hay Group wskazują na jakościową zmianę w postrzeganiu przywództwa. - Myślenie o realizacji zadań i działaniu „tu i teraz” wciąż jest ważne, jednak coraz większe znaczenie ma innowacyjność, koncentracja na klientach i partnerach zewnętrznych, globalne przywództwo i zwinność organizacyjna – komentuje Agnieszka Milewczyk, prezes Hay Group.

- Zmiana polega na odejściu od nacisku na wyniki operacyjne, charakterystycznego dla okresów recesji czy spowolnienia gospodarczego oraz przejściu do świadomego zarządzania i wzrostu organizacji pomimo szybko zmieniającego się otoczenia i zmian zachodzących na świecie – dodaje.

Wśród wyróżnionych firm znajdują się Procter&Gamble, General Electric, Coca-Cola, IBM, Unilever, Intel, Samsung, 3M, Hewlett-Packard, Accenture, Siemens, Citigroup oraz Ikea, czyli marki, które są obecne w Polsce i otworzyły tutaj swoje centra usług.

Jak wynika z badań ABSL, centra usług z kapitałem zagranicznym zatrudniają w naszym kraju już ponad 130 tys. osób. Z końcem roku liczba ta powinna zwiększyć się o kolejnych 30 tys. pracowników.

Na przestrzeni ostatnich lat sektor usług w Polsce ewoluował w stronę obsługi specjalistycznych procesów opartych na wiedzy. Dzięki temu, polscy eksperci mogą być dziś liderami strategicznych projektów mających wpływ na biznes największych światowych organizacji.

- Przenoszenie do Polski procesów biznesowych, zwłaszcza tych zaawansowanych, sprzyja transferowi wiedzy i korzystaniu z najlepszych praktyk, między innymi w obszarze budowania i wspierania rozwoju przywództwa. Długoterminowe strategie kształtowania przyszłych liderów powinny jednak uwzględniać również czynnik kulturowy. Pamiętajmy, że te działania, które z powodzeniem sprawdzają się we Francji, niekoniecznie muszą zdać egzamin w Polsce – tłumaczy Wojciech Popławski, wiceprezes ABSL, dyrektor accenture operations w Polsce.

Oceniając działania nakierowane na rozwój przywództwa, respondenci pozytywnie ocenili wspieranie długoterminowej strategii organizacji, tworzenie motywującego środowiska pracy oraz współpracę pomiędzy kierownictwem wyższego szczebla na rzecz wspierania realizacji ogólnych celów firmy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.