Prezesi muszą przygotować firmy na zmiany. Pomóc mogą wyspecjalizowani pracownicy

• Przez najbliższe trzy lata większość spodziewa się rozwoju firmy, wzrostu zatrudnienia oraz istotnej transformacji modelu operacyjnego.
• 88 proc. CEO martwi się o wpływ światowej gospodarki na ich firmę.
• Prezesi spółek mają świadomość, że ich organizacje muszą wprowadzać przełomowe przedsięwzięcia biznesowe i muszą to zrobić teraz albo nigdy - mówi John Veihmeyer z KPMG International.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Prezesi muszą przygotować firmy na zmiany. Pomóc mogą wyspecjalizowani pracownicy

PODZIEL SIĘ


Autor: WNP.PL/AT

wnp.pl

29 cze 2016 11:57


Takie wnioski wynikają z badania firmy doradczej KPMG, przeprowadzone wśród 1 268 prezesów globlanych spółek (CEO). Co ważne większość CEO jest pewna perspektywy rozwoju przez najbliższe 3 lata.

Aż 89 proc. prezesów spółek jest przekonana o rozwoju własnej firmy w perspektywie kolejnych 3 lat. Niewiele mniej (86 proc.) uważa, że to będzie dobry czas dla gospodarki kraju, w którym prowadzą działalność, 85 proc. przewiduje rozwój branży, a 80 proc. spodziewa się rozwoju globalnej gospodarki.

Blisko połowa CEO oczekuje, że roczny wzrost przychodów osiągnie pomiędzy 2 a 5 proc. w kolejnych 3 latach. Głównymi źródłami tego wzrostu będą nowe produkty (28 proc.), nowi klienci (26 proc.), nowe rynki (25 proc.) oraz nowe kanały sprzedaży (22 proc.).

Prezesi spółek muszą stawiać czoła wielu wyzwaniom, z którymi - jak wskazują - nie spotkali się do tej pory. Jak wynika z corocznego badania KPMG, 88 proc. CEO obawia się o lojalność swoich klientów. Taki sam odsetek prezesów martwi się o wpływ światowej gospodarki na ich firmę, w przypadku gdy globalny wzrost gospodarczy będzie mniejszy niż przewidywany. Aż 86 proc. resondentów wskazuje na brak czasu na strategiczne myślenie o przełomowych rozwiązaniach biznesowych i innowacjach kształtujących przyszłość ich firm.

Czytaj też: Rady nadzorcze: Kompetencje największym wyzwaniem

Co istotne, 65 proc. prezesów globalnych spółek obawia się wejścia na rynek nowych konkurentów, którzy podejmą przełomowe przedsięwzięcia biznesowe, a ponad połowa (53 proc.) CEO twierdzi, że ich własne organizacje nie wprowadzają wystarczająco przełomowych modeli biznesowych.

- Prezesi spółek mają świadomość, że ich organizacje muszą wprowadzać przełomowe przedsięwzięcia biznesowe i muszą to zrobić teraz albo nigdy. Pomimo dzisiejszej niepewności geopolitycznej oraz istnienia przełomowych mechanizmów rynkowych i sił społecznych, CEO w naszym badaniu koncentrują się na rozwoju, umacnianiu swoich obecnych możliwości i przygotowaniu swoich przedsiębiorstw na zupełnie odmienną przyszłość przy pomocy transformacji, zaawansowanych technologii i bardziej wyspecjalizowanych pracowników – mówi John Veihmeyer, Global Chairman w KPMG International.

Cały artykuł czytaj tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.