Prezes musi zarazić pracowników dbaniem o klienta

Z badań Bain & Company wynika, że firmy skupione na kliencie osiągają wynik o 4-8 proc. lepszy niż konkurencja. Jak zatem zaangażować pracowników w tworzenie relacji z klientem, która jest kluczem do sukcesu firmy?
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Prezes musi zarazić pracowników dbaniem o klienta

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

6 wrz 2013 9:00


- Prezes musi pomyśleć o tym, jak sprawić, aby koncentracja firmy na kliencie była celem każdego pracownika, niezależnie od zajmowanego stanowiska - mówił podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy Przemysław Gdański, wiceprezes BRE Banku .

Uważa on, że reakcje zarządu na kwestie, które dotyczą klienta pokazują pracownikom, co jest najważniejsze. - Jeżeli w swoich działaniach nie będziemy tego okazywać, to nie damy przykładu - twierdzi Gdański.

O tym, jak ważna w budowaniu misji firmy jest komunikacja top menedżmentu z pracownikami, doskonale wie Maciej Witucki, prezes Orange Polska.

- Od trzech lat nie ma u nas ani jednej wypowiedzi publicznej prezesa bez wspomnienia o misji klienta. Trwa nieustająca propaganda wewnątrz firmy - mówi Witucki.

Wspomina jednak, że w komunikowaniu misji sam prezes nie wystarczy - muszą być też w firmie ambasadorzy tych wartości. Dlatego dwa razy w roku członkowie zarządu i pracownicy odwiedzają placówki firmy nawet w najdalszych zakątkach Polski.

- Ludzie z centrali nie będą znali się na rzeczy, jeżeli nie będą jeździli do swoich jednostek - tłumaczy Witucki.

Jak przyznaje, trwające od trzech lat działania firmy przynoszą efekty. W przeprowadzanej co pół roku ankiecie, w której pracownicy odpowiadają na pytanie „Czy Orange Polska jest firmą, której zależy na kliencie?" - ponad 80 proc. odpowiada, że tak.

Oznacza to, że rozumieją strategię firmy, wiedzą, co jest jej priorytetem i się z nią utożsamiają, dzięki czemu mogą stać się najlepszymi ambasadorami marki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA