Pracownicy Schneider Electric za dużo czasu poświęcali na pisanie raportów. Teraz to się zmieni

Polski oddział spółki Schneider Electric wdrożył rozwiązania poprawiające obróbkę i analizę danych. Platforma, którą teraz wykorzystuje firma pozwala skrócić czas raportowania z dni do godzin.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Pracownicy Schneider Electric za dużo czasu poświęcali na pisanie raportów. Teraz to się zmieni

PODZIEL SIĘ


Autor: wnp.pl

wnp.pl

2 paź 2014 14:32


– Kiedy cztery lata temu objąłem stanowisko, okazało się, że raportowanie w pewnych obszarach trwa zbyt długo. Czas poświęcano głównie na zdobywanie informacji związanych z wydajnością poszczególnych działów. Każdego miesiąca musieliśmy generować nowe raporty – mówi Arkadiusz Kowalczyk, dyrektor IT w firmie Schneider Electric.

Czytaj też: Tak Rossmann radzi sobie z obsługą dokumentacji pracowników

Opracowanie danych pochodzących z różnych źródeł jest żmudne i czasochłonne. Dla polskiego oddziału firmy Schneider Electric był to główny problem w zakresie pracy z danymi. Firma korzystała z arkuszy platformy Lotus Notes, SAP, plików Excel, a także generowała statystki z serwera WWW. Dane były nieuporządkowane, a czas potrzebny do ich selekcji i wykonania niezbędnych zestawień wymagał czasu, często liczonego w dniach.

Czytaj też: Wrocławianie zrewolucjonizują rozwiązania IT w HR?

Potrzebne więc było rozwiązanie porządkujące i przyspieszające analizę danych. Dodatkowo firma nie zamierzała dokonywać rewolucji i zmieniać kompleksowo systemu informatycznego. Rozwiązaniem okazał się rodzaj nakładki na już wykorzystywane źródła danych.

Firma QlikView umożliwiła testy na bezpłatnej wersji oprogramowania, następnie przeprowadzono pilotaż systemu Seeing is Believing dla działu IT (i te rozwiązania cały czas funkcjonują). W ciągu kilku dni powstały aplikacje prezentujące wskaźniki pracy działu HelpDesk dla kilkunastu krajów europejskich. Prace prowadziła spółka Hogart Business Intelligence. Efekty pomogły zarówno pracownikom w Polsce, jak i w całym regionie Europy Środkowej dzięki współdzielonej bazie danych.

– Projekt Seeing is Believing pozwala rozpocząć wdrożenie bez konieczności kupna licencji, a efekty są widoczne w kilka dni – komentuje Przemysław Żukowski, Account Manager w Hogart Business Intelligence.

W dalszym ciągu wdrożono rozwiązania w Centrum Finansowych Usług Wspólnych – Finance Shared Services - Schneider EMEA FiSS. Firma Schneider Electric planuje też udostępnienie rozwiązań QlikView na urządzeniach mobilnych swoich pracowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA