Pracownicy Netto są dumni ze swojej pracy

Wyniki badania Barometr 2015 pokazują, że w kategorii dumy pracowników sieć Netto zdobyła 70 punktów na 100 możliwych, a 75 punktów w kategorii wiary pracowników w sukces marki.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Pracownicy Netto są dumni ze swojej pracy

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

7 gru 2015 17:26


Badanie Barometr przeprowadzane jest w całej sieci Netto regularnie od kilku lat. Polski oddział firmy poprawił swój wynik satysfakcji z pracy o 1 pkt w stosunku do poprzedniego roku – pracownicy określali swój poziom zadowolenia średnio na 75 ze 100 możliwych punktów (gdzie 0 oznaczało „bardzo niezadowolony”, a 100 „bardzo zadowolony”).

Wynik ten jest szczególnie satysfakcjonujący, biorąc pod uwagę fakt, że branża handlu detalicznego jest oceniana jako atrakcyjna pod względem zatrudnienia jedynie przez 20 proc. Polaków. Barometr 2015 zgromadził łącznie 3475 odpowiedzi pracowników Netto Polska, frekwencja wyniosła więc niemal 75 proc.

Z badania wynika, że pracownicy są dumni z faktu, że pracują dla Netto (70 pkt) i wierzą w przyszły sukces marki (75 pkt). Barometr pokazał, że w sieci pracują przede wszystkim bardzo zgrane zespoły, w których każdy czuje się częścią grupy (69 pkt). Pracownicy bardzo wysoko oceniają również swoich bezpośrednich przełożonych, którzy ich zdaniem są dobrymi menedżerami (81 pkt) – wynik ten utrzymał się na dokładnie takim samym poziomie jak
w zeszłorocznym badaniu.

Dobra atmosfera

 – Barometr jest dla nas bardzo ważnym badaniem, dzięki niemu weryfikujemy co roku poziom zadowolenia naszych pracowników i atmosferę pracy – mówi Roman Borecki, szef działu HR w Netto Polska.

– Po ogłoszeniu wyników menedżerowie rozmawiają ze swoimi zespołami na temat możliwości poprawy najsłabiej ocenianych obszarów, a następnie wprowadzane są w życie konkretne rozwiązania. Skuteczność takiego działania potwierdziło nasze tegoroczne badanie – nasi pracownicy ocenili wdrożenie wniosków z ubiegłorocznego badania na 68 pkt – o dwa punkty wyżej niż w ubiegłym roku – dodaje.

Zaznacza, że firma zdaje sobie sprawę z faktu, że utrzymanie dobrej atmosfery w miejscu pracy jest podstawą do dobrego funkcjonowania całego biznesu.

– Dlatego też dokładamy wszelkich starań, aby Netto stawało się coraz lepszym miejscem pracy, gdzie każdy pracownik będzie miał poczucie satysfakcji z wykonywanych zadań i świadomość możliwości rozwoju zawodowego – zapewnia.

Podkreśla również z satysfakcją, że ten ostatni obszar pracownicy Netto także ocenili wysoko – na 73 pkt, o dwa punkty wyżej niż w ubiegłym roku. 

Netto Polska zatrudnia łącznie ponad 5 tys. pracowników. W nadaniu Barometr każdy z nich może anonimowo wyrazić swoją opinię o miejscu pracy. Badanie jest przeprowadzane co roku we wszystkich spółkach DanskSupermarked (właściciel Netto) przez duńską agencję Ramboll.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA