Pracowity, ale nie zawsze uczciwy – obraz polskiego przedsiębiorcy

– Obraz polskiego przedsiębiorcy jest generalnie pozytywny, co nie znaczy, że wystarczająco dobry – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Pracowity, ale nie zawsze uczciwy – obraz polskiego przedsiębiorcy

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

20 maj 2015 11:04


Pracowici, oszczędni i profesjonalni – tacy w oczach Polaków są polscy przedsiębiorcy. Z sondażu TNS przeprowadzonego na zlecenie Rzetelnej Firmy wynika, że oceniając ludzi biznesu częściej dostrzegamy ich zalety niż wady. Przede wszystkim widzimy ich olbrzymią pracowitość i profesjonalizm, nieźle oceniamy kreatywność i innowacyjność. Nieco gorzej patrzymy na ich uczciwość i terminowość.

Pracowitość, oszczędność, profesjonalizm, kreatywność, innowacyjność, rzetelność, terminowość i uczciwość – przy każdej z tych cech respondenci mieli określić w siedmiostopniowej skali na ile charakteryzuje ona polskich przedsiębiorców. Różnica między pozytywnymi a negatywnymi wskazaniami pokazała siłę poszczególnej cechy. Najlepiej oceniono pracowitość, najgorzej uczciwość.

– Obraz polskiego przedsiębiorcy, jaki rysuje się na podstawie tych wyników jest generalnie pozytywny, co nie znaczy, że wystarczająco dobry. Najbardziej doceniamy ich pracowitość, profesjonalizm i oszczędność. Nieco gorzej, ale nadal na bardzo wysokim poziomie, kreatywność i innowacyjność. Najgorzej jest z rzetelnością, terminowością i uczciwością – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.

Pracowitości i profesjonalizmu to największe zalety polskiego biznesu

Nie odmawiamy ludziom biznesu pracowitości i profesjonalizmu. Właśnie te dwie cechy to największe zalety polskiego biznesu. Sześciu na dziesięciu Polaków przyznaje, że właśnie poprzez pracowitość można opisać przedsiębiorców.

Z kolei, tylko 12% z nas uważa, że polscy przedsiębiorcy są leniwi. Profesjonalizm również dostał pozytywną cenzurkę. Przez 57% ankietowanych ludzie tworzący w Polsce biznes zostali uznani za profesjonalnych, a tylko przez 13% za nieprofesjonalnych.

Odrobinę mniej, bo 56% respondentów, dostrzega oszczędność rodzimych przedsiębiorców. Z kolei, według 16% właściciele polskich firmy są rozrzutni. Należy przy tym pamiętać, że oszczędność nie zawsze jest dobrą postawą w prowadzeniu biznesu. Jeśli jest zbyt przesadna może hamować inwestycje w rozwój działalności.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA