Pracodawcy coraz chętniej sięgają po benefity kulturalne

• Jak wynika z raportu GUS, przeciętny Polak przeznacza na kulturę zaledwie 2,7 proc. całości swoich wydatków.
• Jednocześnie wzrasta liczba firm oferujących pozapłacowe benefity związane z kulturą.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Pracodawcy coraz chętniej sięgają po benefity kulturalne

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

12 lip 2016 14:35


Według raportu TNS Polska z 2015 roku, zaledwie 16 proc. respondentów powyżej 15. roku życia odwiedziło teatr przynajmniej raz w roku, natomiast jedynie 2 proc. ankietowanych obejrzało w tym czasie więcej niż 3 przedstawienia. Okazuje się jednak, że istnieje również niemała grupa Polaków, którzy wykazują zainteresowanie dostępną na rynku ofertą teatralną - 3 na 10 ankietowanym zależy na częstszym oglądaniu aktorów na żywo.

Dla prawie połowy respondentów, którzy deklarowali chęć częstszych wizyt w teatrze, największą przeszkodą jest wysoka cena biletów. Co trzeci uczestnik sondażu TNS Polska narzeka natomiast na zbyt małą ilość wolnego czasu, a nieco ponad 1/4 wskazuje trudności z dojazdem jako czynnik przesądzający o braku uczestnictwa w sztukach teatralnych. A szkoda, bo jak udowodnili badacze, udział w wydarzeniach kulturalnych ma znakomity wpływ na nasze zdrowie – przeciwdziała depresji i sprawia, że ludzie są bardziej zadowoleni z życia.

Czytaj też: Benefity pozapłacowe: Rynek w Polsce rośnie. I mocno się zmienia

- Ludzie, biorąc udział w wydarzeniach kulturalnych integrują się ze sobą, a już wielokrotnie udowodniono, że ci, którzy są częścią bardziej ścisłej i licznej siatki społecznej radzą sobie lepiej niż samotnicy – tłumaczy Justyna Gmurek-Lewandowska, psychoterapeutka z poradni psychologicznej „Statek”.

- Wizyta w teatrze to nie tylko ciekawa propozycja na spędzenie wieczoru w gronie przyjaciół lub rodziny, ale również doskonały sposób na zrelaksowanie się i odpoczynek po pracy – mówi Anna Gornostaj, dyrektor warszawskiego Teatru Capitol.

Chętniej chodzimy do kina

Polacy zdecydowanie częściej niż w teatrze zażywają kultury w kinie. Jak podaje Millward Brown, w 2015 roku w Polsce sprzedano 45 mln biletów, co stanowi prawie 5-milionowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Spory wpływ na tę tendencję ma atrakcyjna oferta kin i organizowane przez nie akcje promocyjne, umożliwiające nabycie biletów po okazyjnej cenie.

Czytaj też: Urlop złamanego serca lub wolne na rozwój swojego biznesu. Oto najbardziej nietypowe benefity

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA