Praca w call center, Kapacki: Czasy, kiedy pod drzwiami stała kolejka chętnych do pracy minęły

- Zdobycie dobrego pracownika to duże wyzwanie. Trzeba wyjść z biura i aktywnie szukać pracowników. Dobrą metodą jest również poproszenie obecnych członków zespołu o polecanie pracy - mówi Artur Kapacki, prezes contact center Telmon.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Praca w call center, Kapacki: Czasy, kiedy pod drzwiami stała kolejka chętnych do pracy minęły

PODZIEL SIĘ


Autor: Anna Trojanowska

13 maj 2016 13:30


W jaki sposób zdobywa się dobrych pracowników do call center?

Artur Kapacki, prezes contact center Telmon: Czasy, gdy wystarczyło zamieścić ogłoszenie i czekać, aż pod drzwiami stanie kolejka chętnych do pracy, bezpowrotnie minęły. Dziś zdobycie dobrego pracownika do contact center to duże wyzwanie. By mu sprostać, należy podejmować cały szereg działań. Trzeba wyjść z biura i aktywnie szukać pracowników, a dociera się do nich w bardzo różnych miejscach – w pubach, akademikach, galeriach handlowych itp. Dobrą metodą na pozyskanie nowych osób do pracy jest również poproszenie obecnych członków zespołu o polecanie pracy kolegom i koleżankom. Wierzymy, że jeśli będziemy dbać w naszych biurach o fajną atmosferę, to pracownicy będą nas polecać.

Czytaj też: Nawet 20 tys. zł dla pracownika za polecenie kandydata do pracy

Co jeszcze robicie, aby pozyskać pracowników?

- Pojawiamy się regularnie na studenckich targach pracy, w trakcie których można spotkać się z naszymi pracownikami i przejść testową rozmowę rekrutacyjną. Trenerzy z Telmon prowadzą też bezpłatne szkolenia dla studentów i uczniów, dotyczące doskonalenia umiejętności sprzedażowych. Niedawno zorganizowaliśmy w biurze dzień otwarty – każdy mógł przyjść i zobaczyć, w jakim miejscu i na jakim sprzęcie pracują konsultanci, poznać nasz zespół i zadać mnóstwo pytań. Uczestnicy tego spotkania byli bardzo zadowoleni z wizyty u nas, otrzymaliśmy też kilka CV.

Czytaj też: Praca w call center? Do niej także trzeba się przygotować

A social media?

- Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że dziś trzeba być obecnym w mediach społecznościowych, bo to tam spędzają swój wolny czas nasi potencjalni pracownicy. Myślę, że strona firmowa Telmon na Facebooku może być przykładem dobrej komunikacji w social media – prowadzimy nasz fanpage z myślą o pracownikach, nie ma tam informacji o ofercie czy usługach firmy. Zamiast tego umieszczamy na nim spontaniczne relacje z różnych wydarzeń, zachęcamy do udziału w konkursach, zarówno tych sprzedażowych, jak i prowadzonych dla zabawy. Ponadto chwalimy tych, którzy osiągają najlepsze wyniki w pracy. Staramy się integrować i inspirować naszych konsultantów.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA