Praca w call center dobra na start?

O pracy w call center powiedziano już wiele. I dobrych, i złych rzeczy. Mało kto jednak wspomina, że dobre funkcjonowanie każdego call center opiera się na wszechstronnym systemie szkoleniowym, dostępnym dla wszystkich konsultantów i dającym im wiedzę, która może stać się doskonałym fundamentem dla całej zawodowej kariery.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Praca w call center dobra na start?

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

26 sie 2013 11:37


Do call center często trafiają ludzie bardzo młodzi, bez jakiegokolwiek doświadczenia zawodowego. Dlatego - co oczywiste - nie siadają od razu przed komputerem z słuchawkami na uszach, aby od pierwszego dnia obsługiwać klientów, czy sprzedawać produkty.

Najpierw muszą odpowiednio przygotować się do tego zadania. Wiadomo, im lepiej przygotowany konsultant, tym spokojniejsza i bardziej merytoryczna rozmowa i wyższe wyniki sprzedażowe. A na tym zależy wszystkim. Także pracownikom, którzy odpowiednio przeszkoleni czują się pewniej i są mniej zestresowani przed rozmowami telefonicznymi.

Poznaj swoje mocne strony

Dlatego w każdym call center rozwijany jest system szkoleń, który obejmuje nie tylko nowych pracowników, ale wszystkich konsultantów.

- Zakres kompetencji, jaki nabywa konsultant w call center, jest niezwykle szeroki. Telemarketer zaczyna swoją pracę od pozyskania wiedzy produktowej w obszarze kampanii, do której został przypisany. Poznaje szczegółowo parametry oferty, jej strukturę, a także zbiór zasad i procedur obowiązujących przy sprzedaży produktu. Wiedza ta stanowi fundament pracy telemarketera i decyduje o jakości naszych usług - mówi Bartosz Kawka, kierownik Działu Monitoringu i Szkoleń w Telmon.

Drugim etapem są szkolenia sprzedażowe, na których konsultant zaczyna szlifować umiejętności dotyczące tego, jak sprzedawać zarówno produkt, jak i siebie. Umiejętności te dotyczą szeroko pojętej psychologii wywierania wpływu, ze szczególnym uwzględnieniem technik sprzedażowych.

- Równolegle z nabywaniem wiedzy produktowej oraz umiejętności sprzedażowych konsultant pracuje nad swoim charakterem, samoświadomością, poznaje swoje mocne strony, rozwija zdolności interpersonalne, intuicję, elastyczność, odporność na stres, profesjonalizm, sumienność, orientację na cel oraz wszystkie inne kompetencje miękkie, które kształtują się w wyniku pracy z ludźmi w niezwykle dynamicznym środowisku, jakim jest branża call center - dodaje Bartosz Kawka.

Sprzedać produkt, sprzedać siebie

Szkolenia sprzedażowe są najbardziej ogólne i dają konsultantom wiedzę, która przyda im się również na innych stanowiskach w czasie ich zawodowej kariery. Zaczynają się one od podstawowego szkolenia sprzedażowego, w trakcie którego konsultant zapoznaje się z fundamentami sprzedaży, poznaje istotę różnorodności klientów oraz ich potrzeb, uczy się prezentować produkt, zadawać pytania oraz finalizować sprzedaż. Ponadto, zapoznaje się z podstawowymi technikami wywierania wpływu.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA