Praca w banku: Pokolenie Y i technologie wiele zmienią

• W nadchodzącej dekadzie technologia zrewolucjonizuje zatrudnienie w bankach.
• Zmniejszy się liczba pracowników, którzy sprawują tradycyjne role, natomiast ci, którzy zostaną, będą zajmować się nowymi obszarami.
• Postęp technologiczny sprawi również, że część stanowisk zniknie - wynika z raportu EY „Globalne perspektywy bankowości 2016. Zmieniając talenty. Bankier przyszłości”.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Praca w banku: Pokolenie Y i technologie wiele zmienią

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

15 cze 2016 15:37


Jak wynika z raportu EY „Globalne perspektywy bankowości 2016. Zmieniając talenty. Bankier przyszłości”, jeśli chodzi o pracowników, banki muszą brać pod uwagę cztery megatrendy.

1. Globalizacja

Rozdźwięk między rynkami rozwiniętymi i rozwijającymi się stopniowo się zawęża. Rozwija się prawdziwie globalny rynek. Rosnące koszty pracy zmuszą banki do poszukiwania tańszych sposobów na dostarczanie usług, a coraz większa mobilność pozwoli na uzupełnianie niedoboru talentów na niektórych rynkach.

Czytaj też: Pokolenie Y: Pracownicy powinni móc pochwalić się pracą w firmie

2. Zmiany demograficzne

Osoby wchodzące na rynek pracy będą zmieniać zatrudnienie częściej niż poprzednie pokolenia. Z drugiej strony w krajach rozwiniętych, takich jak Stany Zjednoczone czy Wielka Brytania średni staż pracy się wydłuża. Wydłuża się także wiek emerytalny, co oznacza konieczność dopasowania stanowisk i szkoleń do potencjału osób wchodzących na rynek pracy jak i tych powyżej 60. roku życia.

3. Biznes cyfrowy

Cyfrowe innowacje zmieniają bankowość, doświadczenie klienta i poprawiają efektywność branży. Użycie nowych technologii takich jak druk 3D pomoże instytucjom usprawnić procesy. Dla banków oznacza to przedefiniowanie ról, które mogą odgrywać ludzie i maszyny.

4. Zmiany na rynku pracy

Konkurencja o talenty staje się coraz bardziej zaciekła. Coraz większa samodzielność pracowników sprawia, że zmienia się rodzaj pracy, który może ich motywować. Banki muszą znaleźć równowagę między zatrudnianiem coraz droższych specjalistów a rekrutacją pracowników z szerszego grona i utrzymaniem ich.

Pokolenie Y wchodzi do banków

Banki nie mają wyjścia - muszą zrozumieć oczekiwania nowego pokolenia pracowników, ponieważ,  jak wynika z raportu, do 2025 roku aż 72 proc. pracowników będą stanowić przedstawiciele pokolenia Y, czyli osoby, które urodziły się w latach 1981-2000.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!
EY

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA