Praca w 2022: Kombinezon z czujnikiem nastroju i multikulturowy zespół

Wyszukane rozwiązania technologiczne, dogłębne analizy danych, wszechobecne portale społecznościowe, monitoring nastroju i efektywności pracowników, praca zdalna i w zespołach zadaniowych - tak będzie wyglądała praca w przyszłości. I to nie tak odległej.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Praca w 2022: Kombinezon z czujnikiem nastroju i multikulturowy zespół

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

20 paź 2014 11:25


Według raportu PwC „The future of work: A journey to 2022”, w ciągu najbliższych 8 lat na rynku powstaną nowe sektory gospodarki, a firmy zmienią swoje modele biznesowe i sposoby zarządzania pracownikami. Bliższa symbioza, większa elastyczność i budowanie wspólnej filozofii działania – tak można w skrócie opisać nowe relacje pomiędzy specjalistą a pracodawcą.

Według prognoz opublikowanego przez PwC raportu, już do 2017 roku w niektórych zakładach pracy pracownicy mogą zostać wyposażeni w specjalne stroje monitorujące ich nastrój, stan zdrowia oraz poziom koncentracji.

Czytaj też: Niedawno wizja z przyszłości, dziś fakt. Zobaczcie jak działa bank bez pracowników

W 2018 roku będziemy mieli do czynienia z trendem łączenia stanowisk związanych z zarządzaniem HR i finansami firmy. Zmiany w strukturach będą szły w parze z postępem technologicznym.

Do 2021 r. do pracy będzie można prawdopodobnie dojechać samosterującym się samochodem, skomplikowane działania, np. operacje medyczne będzie można przeprowadzać na odległość, a klienci w sektorze usług będą obsługiwani przez automaty i roboty.

Czytaj też: Prawdziwa rewolucja. Te wynalazki na zawsze odmienią HR

Raport podkreśla, że świat pracy do 2022 roku ulegnie wielu zmianom. Metamorfozie ulegnie zarówno zarządzanie zasobami ludzkimi, podejście przedsiębiorstw do biznesu oraz elastyczność i model pracy zespołów. Raport przewiduje rozwój trzech trendów w świecie pracy, które staną się standardami w organizacjach przyszłości.

Symbioza pracodawcy ze specjalistą

Według raportu PwC wzrośnie nacisk na zwiększenie wydajności pracy i specjalistów w ramach przedsiębiorstwa. Firmy będą więc rozwijać coraz bardziej wyrafinowane sposoby zarządzania swoimi pracownikami.

Specjaliści od HR będą coraz częściej używać wysoce zaawansowanych analiz w celu zmierzenia wyników pracy swoich zespołów i wyselekcjonowania najbardziej efektywnych pracowników. Coraz większy nacisk będzie położony na rozwój tzw. kultury korporacyjnej i dopasowanie do niej umiejętności i doświadczeń kadr. Wynagrodzenia będą uzależnione od osiąganych wyników.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.