Portale społecznościowe mogą zniszczyć reputację firm

Za największe ryzyko w strategicznym zarządzaniu firmą zarządy uważają możliwość utraty reputacji. Prawie połowa przedstawicieli kadry kierowniczej obawia się mediów społecznościowych.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Portale społecznościowe mogą zniszczyć reputację firm

PODZIEL SIĘ


Autor: wnp.pl

wnp.pl

11 lut 2014 19:56


Media społecznościowe za najważniejszy czynnik zagrażający przyjętemu modelowi biznesowemu uznało 47 proc. respondentów. 44 proc. ankietowanych wskazało na narzędzia analityczne. W dalszej kolejności za czynnik ryzyka uważano aplikacje mobilne (40 proc.), cloud computing (38 proc.) czy cyberataki (36 proc.).

 Obawy związane z mediami społecznościowymi wynikają m.in. z już znanych przykładów, kiedy reputacja firm została nadszarpnięta w związku z negatywnym odbiorem ich działalności przez użytkowników portali typu Facebook czy Twitter. Wraz z rozwojem technologii komunikacyjnych skrócił się czas rozprzestrzeniania negatywnych informacji i jednocześnie znacznie się powiększył ich zasięg. Według raportu „Exploring Strategic Risk” Deloitte w trudnych warunkach gospodarczych i w środowisku, w którym technologia może poza korzyściami stanowić również realne zagrożenie dla przyjętego modelu biznesowego, troska o dobre imię firmy stanowi zasadniczy cel zarządzania ryzykiem strategicznym.

I to jest nowe zjawisko. – Jeszcze trzy lata temu możliwość utraty reputacji znajdowała się na trzecim miejscu w rankingu czynników ryzyka strategicznego, uzyskując 26 proc. Obecnie jest to o 14 punktów procentowych więcej. W niektórych badanych branżach ryzyko utraty reputacji znalazło się na czołowej pozycji rankingu, mimo że w 2010 roku nie było uwzględniane nawet w pierwszej piątce najistotniejszych możliwych zagrożeń. W sektorze energetycznym i surowcowym reputacja znajdowała się dopiero na jedenastym miejscu w rankingu czynników ryzyka strategicznego, by teraz awansować na pozycję numer jeden – wyjaśnia Szymon Urbanowicz, dyrektor w Dziale Zarządzania Ryzykiem Deloitte.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.