Polskie firmy w relacjach z pracownikami są coraz bliżej europejskich standardów

- Wiadomo, że liczą się nie tylko same wyniki pracy, lecz także atmosfera jaka panuje w zakładzie. To przekłada się na ostateczne wyniki. Dlatego tak ważne jest dbanie o pracownika przede wszystkim poprzez zaspokajanie potrzeb socjalnych - wskazuje Andrzej Czernek.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Polskie firmy w relacjach z pracownikami są coraz bliżej europejskich standardów

PODZIEL SIĘ


Autor: Newseria.pl

20 lis 2014 9:41


W ciągu ostatnich 20 lat istotnie zmieniły się relacje między pracodawcą i zatrudnionymi. Powoli doganiamy standardy europejskie - uważa Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej. Coraz więcej firm stawia na dialog ze stroną społeczną i staje się on ważnym elementem zarządzania przedsiębiorstwem. To z kolei pozytywnie przekłada się na wyniki firm. 

- Pod względem kształtowania stosunków między pracodawcą i zatrudnionymi nie osiągnęliśmy jeszcze standardów europejskich, aczkolwiek obserwując zmiany, jakie w Polsce nastąpiły w ciągu ostatnich 20 lat, możemy powiedzieć, że jest o niebo lepiej - przekonuje Andrzej Arendarski.

Czytaj też: Blikle: "Współczesne firmy diametralnie zmieniają relacje pracodawca-pracownik" 

- Jeszcze kilka lat temu zagadnienia pracownicze były zaniedbywane albo wręcz lekceważone przez niektórych pracodawców. Dochodziło do tego, że każdy kontakt właściciela z zatrudnionym był konfrontacyjny. W tej chwili jest już zupełnie inaczej. Racje obu stron są z reguły szanowane - dodaje.

Jak precyzuje Andrzej Czernek, członek zarządu i dyrektor generalny Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, z punktu widzenia odpowiedzialnego biznesu istotne jest budowanie właściwych relacji między pracodawcą i pracownikiem.

- Wiadomo, że liczą się nie tylko same wyniki pracy, lecz także atmosfera jaka panuje w zakładzie. To przekłada się na ostateczne wyniki - wskazuje Andrzej Czernek. - Dlatego tak ważne jest budowanie odpowiednich relacji z pracownikiem, dbanie o niego przede wszystkim poprzez zaspokajanie potrzeb socjalnych. Chodzi o to, aby w miejscu pracy czuł się dobrze, by widział, że pracodawca nie tylko korzysta z efektów jego aktywności, lecz także buduje z nim odpowiednią relację.

Promowaniu przedsiębiorstw wprowadzających takie standardy ma służyć konkurs „Pracodawca Godny Zaufania”. W tegorocznej edycji kapituła oceniała, jak o pracowników dbają firmy z branży kolejowej, medialnej oraz spółdzielczych instytucji finansowych. Laureatami zostali: spółka PKP Cargo, Edipresse Polska oraz Towarzystwo Finansowe SKOK.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA