Polskie firmy marnują potencjał wizerunkowy ukrywając swą rodzinność

Polacy nie potrafią podać przykładów firm rodzinnych, ale chętnie kupią pochodzące z nich produkty.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Polskie firmy marnują potencjał wizerunkowy ukrywając swą rodzinność

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/Puls Biznesu

28 sie 2014 8:46


Jak wynika z raportu "Polacy o firmach rodzinnych", opracowanego przez Grant Thornton na podstawie badań zleconych przez Fundację Firmy Rodzinne i FBN Poland - Polacy wyobrażają sobie firmy rodzinne jako tradycyjne, małe, solidne i godne zaufania - donosi "Puls Biznesu".

Czytaj też: Z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciu? A w Polsce jest ponad milion rodzinnych biznesów

Zdaniem autorów badania, to pozytywne skojarzenia, ale nie do końca odpowiadają rzeczywistości. "Wśród największych firm rodzinnych w Polsce znajdziemy bowiem niezwykle innowacyjne i duże firmy, z powodzeniem konkurujące na rynkach zagranicznych z globalnymi gigantami" - mówi Katarzyna Gierczak-Grupińska, prezes Fundacji Firmy Rodzinne.

Aż 38,6 proc. badanych do zakupu towarów zachęciłaby informacja, że zostały wyprodukowane przez firmę rodzinną. Jednak zaledwie 9 proc. badanych spotkało się z takim oznaczeniem produktów. "Okazuje się, że niewiele firm w Polsce deklaruje swoją rodzinność, marnując potencjał wizerunkowy" - uważa Konrad Bugiera, rzecznik prasowy Fundacji Firmy Rodzinne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.