Polscy start-upowcy i freelancerzy pracują z globalnymi klientami

• W Polsce zarejestrowanych jest niemal 3 mln jednoosobowych działalności gospodarczych.
• Liczbę start-upów w naszym kraju szacuje się na 2,4 tys.
• Dzięki rozwojowi technologii lokalizacja biznesu przestaje być kwestą pierwszorzędną.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Polscy start-upowcy i freelancerzy pracują z globalnymi klientami

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

27 sty 2016 16:23


Praca na własny rachunek jest wybierana przez coraz większe grono Polaków. W listopadzie 2015 r. liczba zarejestrowanych w naszym kraju mikrofirm wyniosła 2 mln 994 tys – wynika z opracowanie Tax Care na podstawie danych REGON.

Co więcej, ta grupa podmiotów, optymistycznie ocenia swoją sytuację. 71 proc. właścicieli mikrofirm, którzy wzięli udział w ankiecie Idea Banku, przyznała że w 2016 r. spodziewa się wzrostu obrotów. To wynik znacznie lepszy niż rok temu, kiedy podobny optymizm zadeklarowało niespełna 63 proc. O 5 proc. wzrosła również liczba planujących w nadchodzących dwunastu miesiącach nowe inwestycje – z 67 do 72 proc.

Również rynek start-upowy osiąga w Polsce coraz większą dojrzałość. Według publikacji „Polskie startupy. Raport 2015” przeprowadzonego przez Startup Poland nad Wisłą działa obecnie ok. 2,4 tys. takich organizacji. Zgodnie z odpowiedziami 423 z nich około jeden z trzech badanych start-upów osiąga roczny wzrost przychodów rzędu ponad 50 proc., a co piąty ponad 100 proc. Więcej niż połowa przebadanych przedsiębiorców twierdzi, że oferowany przez nie produkt lub usługa stanowią innowację na skalę międzynarodową.

– Polscy start-upowcy korzystają ze zjawiska, które możemy nazwać "odmiejscowieniem" rynku. Dzięki rozwojowi technologii lokalizacja biznesu przestaje być kwestą pierwszorzędną. Początkujący przedsiębiorcy – pod warunkiem, że ich oferta jest wartościowa – mogą pracować na rzecz globalnych klientów właściwie z każdego miejsca na ziemi – mówi Piotr Kania, dyrektor GFT Polska.

– Międzynarodową ekspansję polskich organizacji potwierdzają dane z raportu „Polskie start-upy”. Ponad 50 proc. przebadanych firm prowadzi działalność eksportową, a wśród nich co druga realizuje zagranicą ponad połowę sprzedaż – dodaje.

Wsparcie dla biznesu

Pomimo że determinacja jest ważną cechą decydującą o biznesowym sukcesie, nie bez znaczenia jest też środowisko biznesowe wspierające przedsiębiorców. Jednym z jego elementów jest dostęp do finansowania.

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło, że w 2016 roku na dotowanie innowacji przeznaczy kwotę aż 8 miliardów złotych. Z kolei rząd zapowiedział realizację programu „Start in Poland”, w ramach którego na wspieranie start-upów ma być przeznaczone min. 100 milionów złotych rocznie. Jak jednak zauważa Piotr Kania, finansowanie to tylko jeden z filarów stymulowania innowacyjności.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA