Polscy przedsiębiorcy rzadko widzą szanse biznesowe

Polscy przedsiębiorcy są ostrożni, rzadko widzą szanse biznesowe, a współpracę uznają za zło konieczne. Mają przy tym bardzo wysoką samoocenę - wynika z raportu GEM.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Polscy przedsiębiorcy rzadko widzą szanse biznesowe

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/Puls Biznesu

24 paź 2013 12:10


Jak wynika z opracowania Global Entrepreneurship Monitor (GEM), rodzima przedsiębiorczość w wielu kategoriach jest poniżej średniej unijnej, a w niektórych okupuje ostatnie miejsca - pisze "Puls Biznesu".

Wśród nielicznych pozytywów, Polacy wypadają nieźle, jeśli idzie o deklarowaną chęć założenia firmy. Bardzo wysoko oceniamy też swoją wiedzę biznesową.

Czytaj też: Ufaj, ale sprawdzaj - to pierwsza zasada biznesu

Ale z drugiej strony brak nam umiejętności dostrzegania szans biznesowych - mówi dr Przemysław Zbierowski z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Co więcej - wskazuje współautor raportu - odsetek osób, które je zauważają spadł w latach 2011-12 o ok. 13 proc.

Zaskakująco wysoki jest zakres deklarowanej współpracy między polskimi firmami, ale traktowana jest ona przez przedsiębiorców jako... zło konieczne.

Doskonale wiedzą, że bez kooperacji nie będą w stanie przetrwać, ale gdy osiągną już stabilniejszą pozycję na rynku, zmniejszają natężenie współpracy - tłumaczy Zbierowski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.