Polki chcą zdobywać międzynarodowe doświadczenie

0 0
Polki chcą zdobywać międzynarodowe doświadczenie
82 proc. kobiet w Polsce uważa, że możliwość podjęcia międzynarodowego zlecenia, będzie mieć kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju ich karier. (Fot. pixabay)

• 64 proc. kobiet na świecie i tyle samo w Polsce uważa tę cechę za kluczową dla podjęcia pracy lub pozostania u danego pracodawcy.
• Aż 60 proc. firm na świecie posiada programy pozwalające na zdobycie międzynarodowego doświadczenia, ale tylko 22 proc. z nich stara się zwiększyć liczbę kobiet uczestniczących w tych programach.
• 27 proc. Polek wolałoby, aby możliwość zdobycia międzynarodowego doświadczenia miała miejsce zanim założą rodzinę.

Raport „Modern mobility: Moving women with purpose” firmy PwC ujawnia, że szanse na zdobycie międzynarodowego doświadczenia figurują wysoko na liście pożądanych cech pracodawcy. 64 proc. kobiet na świecie i tyle samo w Polsce uważa tę cechę za kluczową dla podjęcia pracy lub pozostania u danego pracodawcy. Dane te potwierdza także raport PwC z 2015 r., „The female millennial: A new era of talent”, które wykazało, że 71 proc. kobiet z pokolenia milenijnego chce podczas swojej kariery zawodowej pracować za granicą.

82 proc. kobiet w Polsce uważa, że możliwość podjęcia międzynarodowego zlecenia, będzie mieć kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju ich karier, a 86 proc. potwierdza, że zdobyte za granicą doświadczenie miało pozytywny wpływ na ich rozwój zawodowy, a także osobisty. Wszystkie panie, które miały okazję pracować dla swojej firmy na kontrakcie za granicą, chciałaby podjąć się kolejnego takiego wyzwania.

Autorzy raportu PwC podkreślają, że jesteśmy świadkami niespotykanego wcześniej zapotrzebowania na zdobywanie międzynarodowego doświadczenia wśród kobiet. Co ciekawe, aż 60 proc. przedsiębiorstw na świecie posiada programy pozwalające na zdobycie międzynarodowego doświadczenia, ale tylko 22 proc. z nich stara się zwiększyć liczbę kobiet uczestniczących w tych programach.

64 proc. pań badanych w Polsce potwierdza, że polityka dotycząca zdobywania międzynarodowego doświadczenia w firmach, w których pracują, nie jest do końca jasna i określona. 64 proc. z nich uważa, że mają takie same szanse na otrzymanie pracy przy zagranicznym projekcie, jak mężczyźni. Co ciekawe, aż 86 proc. badanych panów sądzi, że szanse te są równe.

Macierzyństwo a kariera

Badanie kwestionuje obiegowe opinie, że kobiety, które posiadają rodziny, nie są gotowe do podejmowania w pracy zadań związanych z wyjazdami za granicą. Tylko 27 proc. Polek wolałoby, aby możliwość zdobycia międzynarodowego doświadczenia miała miejsce zanim założą rodzinę.

Ankietowane w badaniu panie przyznają także, że w ich firmach pracuje niewystarczająca liczba kobiet, które odniosły sukces zawodowy za granicą i mogą być inspiracją dla innych osób. Z kolei 64 proc. respondentek, które uczestniczą w międzynarodowych projektach, obawia się, jaką role będzie pełnić po powrocie do swojej macierzystej firmy.

- Jak pokazują wyniki badań, kobiety w Polsce chcą podejmować międzynarodowe wyzwania i są do tego w pełni przygotowane. Są świadome wartości, jaką takie doświadczenia mogą wnieść do ich rozwoju zawodowego, a także osobistego. Tym bardziej, że obecnie tego typu praktyka nie musi wiązać się z długą nieobecnością poza krajem, a bardziej z podróżowaniem. Ważne jest, by pracodawcy mieli jasno określoną politykę związaną z wyjazdami pracowników na zagraniczne projekty, dostrzegając w tym szansę na rozwój unikalnego doświadczenia swojej kadry. Warto pamiętać, że dzisiaj, aby być dobrym menedżerem, doświadczenie międzynarodowe jest koniecznością – mówi Anna Sieńko, partner, lider ds. technologii na region Europy Środkowo-Wschodniej.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.