Pokolenie Y to prawdziwe wyzwanie dla menedżerów

Postęp techniczny i zmiany w gospodarce sprawiają, że pojawiają się coraz wyraźniejsze różnice pomiędzy pokoleniami. Każda nowa generacja niesie ze sobą nowe wyzwania, z którymi musi poradzić sobie zarówno rynek pracy, jak i pracodawcy. Zadanie to wydaje się być szczególnie trudne w przypadku najmłodszych pracowników, którymi należy umiejętnie pokierować, dając im jednocześnie dość dużą swobodę.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Pokolenie Y to prawdziwe wyzwanie dla menedżerów

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

12 mar 2014 13:14


Przedstawiciele pokolenia Y to obecni 18-29-latkowie. Są to osoby, które tak naprawdę dopiero wchodzą na rynek pracy i poszukują swojej ścieżki kariery. - Pracodawcy muszą być wyrozumiali, szczególnie ze względu na fakt, że przedstawiciele tej ambitnej i jednej z najlepiej wykształconej generacji, mają duże aspiracje i perspektywy na to, aby w stosunkowo krótkim czasie dołączyć do kadry zarządzające niższego i wyższego szczebla. Stanowią one także znaczny odsetek kandydatów ubiegających się o pracę, co niesie za sobą ich zwiększone zatrudnianie - mówi Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl.

Dla pracodawców stanowią oni prawdziwe wyzwanie. Muszą oni bowiem znaleźć sposób na ich zaangażowanie w życie firmy, ponieważ są dużo bardziej niż poprzednie generacje, skłonni do zmiany miejsca pracy. Wyrażenie „praca na całe życie" jest im całkowicie obce. - Z badań przeprowadzonych przez Monster.com i Millennial Branding wynika, że dla ponad połowy (55 proc.) przedstawicieli pokolenia Y, ich obecna praca jest jedynie jednym z kroków na drodze kariery zawodowej - dodaje Małgorzata Majewska.

Istnieje wiele czynników, o których powinni pamiętać menedżerowie zarządzający dzisiejszymi 20-latkami. Według badań NextGen „A global generational study", przeprowadzonych przez PwC, kluczowymi warunkami satysfakcji w życiu zawodowym są dla nich elastyczność w miejscu pracy, zachowanie równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym oraz możliwość wyjazdów za granicę w ramach zadań zleconych przez firmę.

Problem z priorytetami

Młodych pracowników można określić jako dzieci technologii. Od zawsze mieli właściwie nieograniczony dostęp do informacji i są przyzwyczajeni do bombardowania ich wieloma treściami jednocześnie, ale większość z nich stanowi dla nich informację jednorazowego użytku. W konsekwencji, są podatni na przeciążenie nadmiarem danych w pracy. Trudno im w związku z tym odróżnić ważne treści i zadania biznesowe od tych mniej istotnych. To właśnie na tym etapie najbardziej potrzebni są managerowie, którzy powinni pomóc młodym pracownikom zorganizować sobie czas i ustalić priorytety. Generacja Y docenia taki poziom wsparcia.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA