Pokolenie Y: lojalność dla pracodawcy w zamian za nowe wyzwania

– Młodzi pracownicy uciekają od stałości i szukają nowych wyzwań. Tylko taka praca będzie dla nich satysfakcjonująca – ocenia Agnieszka Zielińska, kierownik Polskiego Forum HR.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Pokolenie Y: lojalność dla pracodawcy w zamian za nowe wyzwania

PODZIEL SIĘ


Autor: Joanna Oreł

17 cze 2014 5:53


Firma Aon Hewitt przebadała pod kątem zaangażowania w pracę 7 milionów pracowników z ok. 6 tys. firm na całym świecie. Z opracowanego przez nią raportu wynika, że poziom zaangażowania kadr w pracę w porównaniu z rokiem 2012 wzrósł w 2013 roku o jeden punkt procentowy i wynosi 61 procent.

– Dla pracowników ważne jest to, by dostrzegano ich pracę i efekty, jakie dzięki temu osiąga firma – ocenia Agnieszka Zielińska, kierownik Polskiego Forum HR. – Docelowo wiąże się to z adekwatnym wynagrodzeniem.

Jak się okazało, najbardziej sumienni w wykonywaniu obowiązków (66 proc.) są pracownicy generacji baby boomers, czyli osób urodzonych w latach 40. i 50. Poziom zaangażowania pracowników z pokolenia X wynosi z kolei 60 procent. Najmniej, bo 56 proc., wskazano u najmłodszych pracowników generacji Y.

– Młode pokolenie nie jest pokoleniem etatowców. To osoby, które mają duże aspiracje, marzenia o własnym biznesie. Najważniejszy dla nich jest rozwój – komentuje Katarzyna Bogusz-Przybylska, coach i trener rozwoju osobistego.

Według Natalii Pisarek, starszego konsultanta w firmie doradczej Deloitte, kryzys gospodarczy zmienił relację pracowników z pracodawcą, szczególnie w przypadku pracowników z pokolenia Y.

– Osoby z generacji Y nie wyobrażają sobie, by przez całe życie pracować w jednej firmie. Żyją w poczuciu niepewności, że rynek jest zmienny, a pracodawcy szybko i bez większych skrupułów podejmują decyzje o restrukturyzacji – mówi Pisarek. – Igreki kompensują sobie tę niepewność przez nabywanie kolejnych doświadczeń zawodowych i podwyższanie kwalifikacji. Myślą o swojej pracy w perspektywie kolejnych firm. Oczekują od pracodawcy, by ci angażowali pracowników w różne projekty, gwarantowali szkolenia i stały rozwój kompetencji – dodaje.

Z raportu „Trendy HR 2014" Deloitte wynika ponadto, że w ciągu najbliższej dekady osoby z pokolenia milennials będą stanowiły 75 proc. pracowników na całym świecie. Dla pracodawców to sygnał, że muszą tak zarządzać firmą, by zaangażowanie młodego pokolenia było coraz wyższe.

– Igreki przy wyborze pracodawcy coraz częściej biorą pod uwagę czynniki społeczne i wizerunkowe. Ważne jest dla nich, jaką opinię ma dana firma, czy jest odpowiedzialna społecznie i ekologicznie lub prowadzi działania na rzecz lokalnej społeczności. To takie świadome wybieranie pracodawcy – komentuje Natalia Pisarek.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.