Poczta Polska: Kierowcy i dyspozytorzy muszą przyzwyczaić się do monitoringu samochodów

Poczta tnie koszty i efektywnie zarządza swoimi pojazdami dzięki nowoczesnej i w pełni monitorowanej flocie samochodów. Wprowadzenie systemu nie było łatwe. Firma napotkała opór m.in. jednego ze związków zawodowych.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Poczta Polska: Kierowcy i dyspozytorzy muszą przyzwyczaić się do monitoringu samochodów

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

28 sie 2014 11:48


Nowoczesna flota to element realizacji strategii Spółki, która zakłada rozwój na najbardziej perspektywicznych rynkach -  paczkach oraz logistyce, usługach bankowo – ubezpieczeniowych oraz korespondencji cyfrowej.

Od stycznia 2013 roku Poczta wymieniła blisko 2,2 tys. pojazdów. Są one objęte elektronicznym Systemem Monitorowania Pojazdów. W barwach Poczty Polskiej jeździ dziś 5 tys. samochodów, a wdrożenie w nich monitoringu było największą tego typu operacją w Polsce. Wymiana floty jest jednym z elementów szeregu zmian pocztowej logistyki, których celem jest poprawa efektywności tego obszaru ale także poprawa jakości świadczonych usług.

Czytaj też: Poczta Polska organizuje staże dla młodzieży z domów dziecka i rodzin zastępczych

Dziś są już tego pierwsze efekty. - Jakość naszych usług i terminowość doręczeń w znacznej mierze zależy od stanu technicznego i wieku naszych pojazdów. Nowe samochody nie wymagają tylu napraw i dlatego są tańsze w eksploatacji. A to pozwala utrzymać wysoką terminowość dostarczania przez nas przesyłek - mówi Jarosław Toczko, zastępca dyrektora zarządzającego Pionem Operacji Logistycznych Poczty Polskiej ds. Zasobów Logistycznych i Serwisu.

Monitoring floty

Wprowadzenie systemu nie było łatwe. Po zawarciu umowy z wybranym w przetargu wykonawcą, prawidłowość jego wyboru była kwestionowana przez jedną ze startujących w przetargu firm oraz przez jeden z pocztowych związków zawodowych.

Skargi były składane m.in. do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych i prokuratury – organy te nie dopatrzyły się jednak naruszeń przepisów prawa przy wyborze wykonawcy. Nowy system wymaga też zmiany całego szeregu przyzwyczajeń i zachowań pocztowych kierowców i dysypozytorów.

Czytaj też: Poczta Polska chce być konkurencyjna. Wdraża nowy system wynagrodzeń

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

KIEROWCA 2015-04-24 19:24:11

PO CO TEN MONITORING SKORO KIEROWCY ZATR. POW. 3,5 T MAJĄ BYĆ ZWOLNIENI NA RZECZ PRYWATNYCH FIRM