PKP Cargo jak Toyota? Spółka już zaoszczędziła miliony

We wszystkich warsztatach napraw taboru należących do grupy PKP Cargo, spółka wprowadzi lean management. Dzięki temu zaoszczędzi miliony złotych, co już sprawdziła w programie pilotażowym.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

PKP Cargo jak Toyota? Spółka już zaoszczędziła miliony

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

9 gru 2014 14:38


Po zakończeniu projektu pilotażowego testującego metodę lean management – sposób zarządzania produkcją znany m.in. z Toyoty – PKP Cargo zdecydowało o wprowadzeniu tego rozwiązania we wszystkich warsztatach napraw taboru w grupie kapitałowej.

Jego zastosowanie przyśpiesza produkcję i podwyższa standard pracy. Dzięki temu rozwiązaniu wzrośnie komfort pracy, a spółka zaoszczędzi kilka milionów złotych miesięcznie na zmniejszeniu liczby napraw wykonywanych w warsztatach zewnętrznych.

Wdrożeniem lean management zajmuje się specjalna nowa komórka organizacyjna utworzona w strukturach PKP Cargo. Zespół ten od czerwca do września przeprowadził 22 warsztaty projektowe w 20 warsztatach PKP Cargo i PKP Cargotabor, spółki z grupy kapitałowej przewoźnika odpowiedzialnej za utrzymanie taboru. Dotychczas spędzono łącznie ponad tysiąc godzin z pracownikami odpowiedzialnymi za prace naprawcze taboru w grupie.

Czytaj też: Jak skutecznie zarządzać ludźmi w firmie, czyli efektywne wdrażanie lean manufacturing

Od lipca do października 2014 roku spółka osiągnęła poprawę wydajności napraw bieżących wagonów o ponad 10 proc. oraz poprawę wydajności napraw okresowych wagonów o ponad 5 proc. w porównaniu do czerwca 2014 roku. Dzięki temu zaoszczędzono około 15 mln złotych – tyle szacunkowo kosztowałyby naprawy wagonów, gdyby zostały wykonane poza grupą.

– W trakcie warsztatów członkowie zespołu wdrażającego lean management spotkali wielu zaangażowanych pracowników. To widać, że zależy im na tej inicjatywie. Cieszę się z tego powodu, ponieważ nowe rozwiązania realnie wpływają na ludzi i ich codzienną pracę - mówi Wojciech Dera, członek zarządu PKP Cargo ds. operacyjnych.

- Już teraz widać pozytywne efekty – polepsza się organizacja pracy, wzrasta liczba naprawionego taboru. A to pozwala nam dążyć do wyznaczonego celu – by warsztaty utrzymania taboru w PKP Cargo były nowoczesnymi przedsiębiorstwami, wyznaczającymi standardy jakości i z powodzeniem konkurującymi na rynku – dodaje Dera.

Czytaj też: Program dobrowolnych odejść w PKP Cargo to propozycja dla 1300 pracowników

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA