PARP: Żeby biznes przynosił zyski, trzeba inwestować w kompetencje pracowników

Dobre zarządzanie kompetencjami pracowników w istotny sposób może przyczynić się do wzrostu efektywności firm - przekonują eksperci.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

PARP: Żeby biznes przynosił zyski, trzeba inwestować w kompetencje pracowników

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

13 lis 2014 13:18


W czwartek (13 listopada) w Lublinie kilkudziesięciu przedstawicieli firm uczestniczyło w spotkaniu pod hasłem "Od kompetencji pracowników do efektywności przedsiębiorstwa". Ogólnopolski projekt PARP "Zarządzanie kompetencjami w MSP" adresowany jest do przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw. Eksperci na seminariach wskazują jak określać kompetencje pracowników, podnosić je i najlepiej wykorzystywać do wzrostu efektywności pracy.

Koordynatorka projektu Anna Dziołak z PARP powiedziała PAP, że przedsiębiorcy są zainteresowani wdrażaniem w swoich firmach systemu zarządzania kompetencjami. "W większości firm to jest bardzo przydatne. Istotne jest zaangażowanie kierownictwa firmy w ten proces, a to wymaga merytorycznego przygotowania. Warto korzystać z doradztwa zewnętrznego, bo to wiele ułatwia, nie trzeba wyważać otwartych drzwi" - powiedziała Dziołak.

Czytaj też: MŚP nie potrafią dobrze zarządzać kompetencjami. PARP przychodzi z pomocą

"Eksperci przekazują wiedzę, wskazują praktyczne rozwiązania, inspirują. Warto podkreślić, że zarządzanie kompetencjami to proces, nie działanie jednorazowe. Tu jest ważna konsekwencja, od procesu rekrutacyjnego, przez ocenę pracowników, ich szkolenie i motywowanie" - dodała Dziołak.

Ekspert Grzegorz Filipowicz z firmy doradczej ForFuture podkreślił, że bez określonej wiedzy, umiejętności i właściwych postaw pracowników nie da się dobrze wykonać postawionych zadań, zwłaszcza obecnie, gdy często pracownicy muszą korzystać z nowoczesnych technologii i współdziałać w zespołach.

Czytaj też: Grygier-Siddons: Kompetencje Polaków są coraz częściej doceniane na rynkach zagranicznych

"Precyzyjne określenie, jakie kompetencje są potrzebne u pracowników, żeby dobrze wykonywali swoje zadania, jaki jest poziom ich przyswojenia i co można zrobić w celu ich rozwijania, to kluczowe zagadnienia dla jak najlepszego wykorzystania potencjału firmy" - powiedział Filipowicz.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.