Palący problem dymka w czasie pracy. Pracodawcy walczą z nałogiem pracowników

0 0
Palący problem dymka w czasie pracy. Pracodawcy walczą z nałogiem pracowników
Bardzo popularną formą zmotywowania do rzucenia palenia są programy antynikotynowe. (Fot. shutterstock)

• Coraz więcej firm decyduje się na walkę z uzależnieniem od papierosów i motywuje pracowników do rzucenia palenia.
• Jak twierdzi Magda Wiśniewska z Sodexo Benefits and Rewards Services skuteczny program antynikotynowy powinien być skoncentrowany na nagrodzie, która będzie atrakcyjna dla pracowników.
• Nałogowi palacze są także mniej efektywni – mogą mieć problemy z koncentracją, częściej chorują, a także są bardziej zestresowani i mniej zdyscyplinowani.

Nawet do 40 minut dziennie poświęca swojemu nałogowi palący pracownik, rocznie „puszczając z dymem” 22 dni płatnego urlopu, a jeden na czterech uzależnionych rujnuje swoje zdrowie i skraca życie o 20 lat.

- Pracodawcy chcą motywować i zachęcać pracowników do rzucenia palenia. Przykładem takich działań jest np. wręczanie swoim pracownikom kart przedpłaconych, które doładowane są konkretną kwotą co miesiąc. Ma to motywować pracowników w wytrwaniu i walce z nałogiem - mówi Magda Wiśniewska, ekspert Sodexo Benefits and Rewards Services.

Czytaj też: Jedna trzecia płacy minimalnej palaczy idzie z dymem

Powszechnie wiadomo, że poza marnowaniem czasu, nałogowi palacze są także mniej efektywni – pod wpływem nałogu mogą mieć problemy z koncentracją, częściej chorują, co wiąże się z problemem wyższej absencji, a także są bardziej zestresowani i mniej zdyscyplinowani.

Uzależnienie od nikotyny przestało być prywatną sprawą pracowników w 2010 roku. Wtedy wprowadzono w Polsce całkowity zakaz palenia w zamkniętych obiektach. Tam, gdzie nie utworzono palarni (a nie ma takiego obowiązku), pracownicy wychodzą „na dymka” przed firmę. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na inwestycję we wsparcie pracowników w walce z nałogiem.

Magda Wiśniewska, ekspert Sodexo Benefits and Rewards Services (Fot. Newsrm.tv)
Magda Wiśniewska, ekspert Sodexo Benefits and Rewards Services (Fot. Newsrm.tv)

Bardzo popularną formą zmotywowania do rzucenia palenia są programy antynikotynowe, które przynoszą korzyści zarówno pracodawcy jak i zatrudnionym, szczególnie jeżeli oparte są na nagradzaniu za osiągnięty efekt. Firma zyskuje realne oszczędności, ponieważ bezpowrotnie znikają przerwy na papierosa, a pracownicy dodatkową motywację w walce z coraz bardziej uciążliwym nałogiem – zazwyczaj jest to atrakcyjna nagroda, którą oferuje firma lub wybierają sami zainteresowani.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.