Palący problem dymka w czasie pracy. Pracodawcy walczą z nałogiem pracowników

• Coraz więcej firm decyduje się na walkę z uzależnieniem od papierosów i motywuje pracowników do rzucenia palenia.
• Jak twierdzi Magda Wiśniewska z Sodexo Benefits and Rewards Services skuteczny program antynikotynowy powinien być skoncentrowany na nagrodzie, która będzie atrakcyjna dla pracowników.
• Nałogowi palacze są także mniej efektywni – mogą mieć problemy z koncentracją, częściej chorują, a także są bardziej zestresowani i mniej zdyscyplinowani.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Palący problem dymka w czasie pracy. Pracodawcy walczą z nałogiem pracowników

PODZIEL SIĘ


Autor: Newsrm.tv

3 mar 2016 11:25


Nawet do 40 minut dziennie poświęca swojemu nałogowi palący pracownik, rocznie „puszczając z dymem” 22 dni płatnego urlopu, a jeden na czterech uzależnionych rujnuje swoje zdrowie i skraca życie o 20 lat.

- Pracodawcy chcą motywować i zachęcać pracowników do rzucenia palenia. Przykładem takich działań jest np. wręczanie swoim pracownikom kart przedpłaconych, które doładowane są konkretną kwotą co miesiąc. Ma to motywować pracowników w wytrwaniu i walce z nałogiem - mówi Magda Wiśniewska, ekspert Sodexo Benefits and Rewards Services.

Czytaj też: Jedna trzecia płacy minimalnej palaczy idzie z dymem

Powszechnie wiadomo, że poza marnowaniem czasu, nałogowi palacze są także mniej efektywni – pod wpływem nałogu mogą mieć problemy z koncentracją, częściej chorują, co wiąże się z problemem wyższej absencji, a także są bardziej zestresowani i mniej zdyscyplinowani.

Uzależnienie od nikotyny przestało być prywatną sprawą pracowników w 2010 roku. Wtedy wprowadzono w Polsce całkowity zakaz palenia w zamkniętych obiektach. Tam, gdzie nie utworzono palarni (a nie ma takiego obowiązku), pracownicy wychodzą „na dymka” przed firmę. Dlatego coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na inwestycję we wsparcie pracowników w walce z nałogiem.

Magda Wiśniewska, ekspert Sodexo Benefits and Rewards Services (Fot. Newsrm.tv) Magda Wiśniewska, ekspert Sodexo Benefits and Rewards Services (Fot. Newsrm.tv)

Bardzo popularną formą zmotywowania do rzucenia palenia są programy antynikotynowe, które przynoszą korzyści zarówno pracodawcy jak i zatrudnionym, szczególnie jeżeli oparte są na nagradzaniu za osiągnięty efekt. Firma zyskuje realne oszczędności, ponieważ bezpowrotnie znikają przerwy na papierosa, a pracownicy dodatkową motywację w walce z coraz bardziej uciążliwym nałogiem – zazwyczaj jest to atrakcyjna nagroda, którą oferuje firma lub wybierają sami zainteresowani.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA